torsdag 8 november 2007

Jag vet att det officiellt är torsdag men för mig är det fortfarande onsdagkväll. Det är inte jag som har konstig dygnsrytm. Det är fel på dygnet helt enkelt. Jag tror jag ska göra som de gamla romarna gjorde. De la till ett dygn här och där för att få almanackan att stämma, innan vi hade den tideräkning som vi har nu. Jag ska plussa och dra ifrån lite timmar här och där på dygnet så jag får det att stämma med hur jag tycker det ska vara. Så det så!!!

Dagen idag har varit värkig. Inte kul alls. Tvättstugan var bokad så det var bara att inrätta sig till det. Ur med alla sängkläder och ut med täcken och kuddar på balkongen. Bort med alla sunkiga handdukar och upp med nya och fräscha sådana.

Att stoppa i sig värktabletter i ett sånt här läge är som att välja mellan pest och kolera, värk eller yrsel. Jag valde kolera, dvs att stoppa i mig några piller och bli yr i skallen. Man får inte ens glädjen av att känna sig lite hög och speedad utan det är rena rama neråttjacket. Men nog gnäll om det.

Tvätten är klar, rena kläder är på plats i garderoben och det är rena lakan i sängarna. Ska strax krypa ner där. Av ren tjurskallighet så sydde jag lite också. Det andra lövet är helt klart och ett tredje är tillklippt och nålat för vidare hantering. När jag sytt fyra oranga måste jag nog bryta av och sy en handväska innan jag tröttnar på löven. Omväxling förnöjer.

Over and out. Godnatt Bloggen

Inga kommentarer: