söndag 17 maj 2015

Modellutveckling

När jag ska göra en ny modell väska så är det en hel del pyssel. Oftast har jag haft en idé i huvudet ett tag, där den har skvalpat runt och jag har bollat fram och tillbaka om hur jag ska göra för att få väskan att se ut som jag tänkt mig. Det är ytterst sällan jag lyckas första gången. Det blir lite sprättande här och där och omsytt innan jag är nöjd.

Igår hjälpte Mats mig att fixa det sista på en ny väskmodell. Det var bara att inse fakta att det blev helt fel. Fast egentligen inte. Modellen funkar, jag måste bara justera storleken för att den ska se ut som jag tänkt mig. Så idag har jag klippt en ny, större storlek. Jag tror den blir bra nu.

Vi får se imorgon när slutresultatet är färdigt.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Lycka till!
Jag borde ta mig samman snart och rita av och sy en sommarversion av den lilla braiga väskan jag köpte på Hötorget. Men jag vill bli klar med trädgårdsmåsten och altanröj först. Skyller jag på...det är på tok för kallt för att börja med sånt, och i väntan på värmen vilar jag mig i form...
(Fastar idag, så långpromenaden i kylan tog all energi).

Cicki sa...

Bloggblad: Den nya väskan blir en idé ifrån din. Vi får väl se hur nära jag kom, utan att ha sett din...:-) Här är det också fasta. Jag var på vårdcentralen och tog prover så jag promenerade dit och hem. Det var skönt.Här var det inte så kallt. Bara lite duggregn som hängde i luften.