torsdag 20 februari 2014

Ooopps, I did it again!

Ibland blir jag bara så trött på mig själv. Ikväll har jag suttit och sprättat upp allt jobbet jag lagt ner på väskan. Det enfärgade som jag sytt fast som sidor och botten skulle inte alls vara till det. Fast det blev jäkligt snyggt.

Det tråkiga är att jag bara hade en liten bit av det tyget och det skulle räcka till olika sorters remmar. Så det jag sydde fast var axelremmen. Det värsta var att jag klippte bort en massa överblivet tyg utan att tänka mig för. Nu ska jag sy fast det riktiga stycket och så får jag skarva axelremmen. Hade jag haft mer tyg av det enfärgade så har jag ju bara kunnat klippa till en ny rem. Men så enkelt ska det inte få vara. Det är en himla tur att det är till mig själv jag syr.....:-)

Gör om, gör rätt!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Typiskt och trist, men slutresultatet blir nog bra!

Cicki sa...

Camilla: Det tror jag också. Det är sällan jag råkar ut för att ha för lite tyg, men ibland så händer det....:-)