torsdag 9 januari 2014

Utbrändhet

Det här är ett gammalt blogginlägg, men ack så aktuellt fortfarande. Det är en väldigt bra beskrivning på hur det är att vara utbränd. Själv förstod varken jag eller min läkare att det var utbrändhet som utlöste min fibromyalgi. Den insikten har jag fått på senare år. Jag kan skriva under på allt som står i detta inlägg. En ny sak som jag stötte på är att aggressiviteten ökar. Jag vet att jag är mycket mer aggressiv än jag var tidigare. Jag har bara inte förstått att det kan bero på utbrändhet. Jag är tacksam för att fått den insikten, eftersom jag själv lider av att bli aggressiv. Det är ju inte sådan jag varit tidigare.

Tack Mumriken för detta blogginlägg!

http://mumriken.wordpress.com/2010/02/28/utbrand-hur-kanns-det-egentligen/

6 kommentarer:

Morsan sa...

Intressant läsning!
Hoppas du haft en fin jul och ett bra nyår.
Kram!

Camilla sa...

Intressant och skrämmande läsning! Svårt att se varningtecken i tid, men ack så viktigt.

Cicki sa...

Tjockmorsan: Ja, vi hade jättehärliga helger med min son som gäst i tretton dagar. Jag såg att du också haft det skönt.

Camilla: Sonens läkare såg det men själv förnekade jag det hela. Jag förnekade det i flera år och mådde pest. Det var nog först efter min skilsmässa jag började förstå hur allt hängde ihop. Då, 93 när jag blev sjuk pratade man ingenting om utbrändhet. Det kom senare. Man bör vara mycket vaksam på tecknen, för man blir mer eller mindre sjuk för resten av livet.

Le Loup sa...

Jättebra skrivet, speciellt det här om att faktiskt det sociala livet som är roligt, eller hur man ska säga, också är uttröttande och måste planeras.

Ruta Ett sa...

Jamen precis så är det! Allt kostar!

Cicki sa...

Shirouz: Det är tyvärr folk som inte fattar att man kan bli trött av roliga saker också.

Ruta Ett: Man får välja vad man vill kosta på sig, kan man säga. Du fattar!