tisdag 24 september 2013

Loppisfyndat

 Den här veckan har jag verkligen tillfredsställt shoppingnerven. Vi var på våra två närmaste loppisar idag. Senast jag varit där har jag inte hittat mycket. Idag var det helt tvärtom. Det fanns en hel del som föll mig i smaken.

Detta underbara elefanttyg har jag haft tidigare i en annan färgställning. Om det ska bli kassar eller kuddfodral har jag inte bestämt än.
 Två fodertyger i bomull. Det med äpplen och päron på är lite vaxduksliknande så det får bli en praktisk kasse.
 Ett fantastiskt engelsk tyg som ska bli kuddfodral.
 Lite smått och gott är alltid bra att ha hemma när man syr. Jag blev extra glad över att hitta dessa små läckra märken. Jag har beställning på två dockor som ska se ut som MC-knuttar. Då blir dessa märken helt perfekta.
 Annat smått och gott som är bra att ha hemma. Ett mönster till en herrskjorta är väldigt användbart nu när jag ska sy en jeansskjorta till sambon.
Det största fyndet var helt oplanerat. Inte hade jag tänkt så långt som till vinterjacka ännu. Men helt plötsligt fick jag se flera ställ med vinterjackor på. Och kom på att min gamla vinterjacka börjar bli lite sliten. Så jag började bläddra och hittade denna Den både satt snyggt och hade ett bra pris. Bra kombo. 195:- för en Everest-jacka, som ser väldigt lite använd ut, kan man ju bara inte motstå.

4 kommentarer:

KB sa...

Ser att du fyndat ett Burdamönster! De är toppenbra. Jag har sytt X+Y antal skjortor så jag vet vad jag pratar om. Du kan använda det till jacka också (om andan faller på). Snygg vinterjacka du hittade!

Ruta Ett sa...

Men vilka fynd!
elefanttyget känner jag igen. Det har jag haft som duk en gång i tiden. Undrar var den är?

Cicki sa...

KB: Jag har också alltid föredragit Burdas mönster. Jag är en fena på att använda mönster till allt annat än det ursprungliga. Det är bara fantasin som sätter gränser. Det jag var ute efter var ett bra grundmönster och det tror jag att jag hittat.

Ruta Ett: Visst är det fyndigt....:-) Det är läckert det där elefanttyget.

KB sa...

Du HAR hittat ett bra grundmönster!:)