lördag 31 augusti 2013

Kylpaj

Det blev ett häftigt uppvaknande idag. Kylskåpets kompressor har lagt av. Eftersom jag är en nattvandrande vattendrickare så hade jag registrerat i natt att mitt vatten var varmare än det borde. Men sådan orkar man inte ta itu med mitt i natten. Så det fick vänta till morgonen. Någon form av förträngande. Struntar jag i det har det kanske inte hänt. Men det hade det ju. Hänt, alltså.

Vi ringde fastighetsjouren, men de kunde inte fixa en kompressor. Så vi får glatt vänta tills HSB öppnar på måndag morgon. Naturligtvis var det fullt med varor. Det hör ju ihop med alla tings jävlighet. Frågade några grannar om vi kunde ha delat vårdnad om filen, men de hade inte plats. Nu har jag fryst in det som går och lagt kylklampar som räddande änglar för resten.

Nu behöver jag en heldag med symaskinen som tröst!

Inga kommentarer: