fredag 19 oktober 2012

Min nya handväska

 Nu är min nya handväska klar. Jag är jättenöjd med den. Den var jättekul att sy. Jag testade lite nya saker, saker som inte direkt syns på bilderna, men som jag nu vet hur jag ska göra vid andra tillfällen.
 Den blev invigd idag på storhandlingen. Tyvärr kommer den sig inte riktigt till sin rätt på foto.
 På ena sidan är remmen fastsydd. Sömmen är dold med en matchande hank, eller vad det heter.
 På den andra sidan har jag använt ett  snyggt bältesspänne.
Invändigt har jag satt de vanliga tradionella fickorna som jag brukar använda mig av.

2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Den ser så otroligt välarbetad ut! Kul tyg också. Minus: den blir väl lätt smutsig???? Men går att tvätta?

Cicki sa...

Klimakteriehäxan: Kul att du gillar den. Självklart är den tvättbar. Till och med i maskin. Det är alla mina väskor.