onsdag 16 november 2011

Ny mobilfodralsmodell

Nu har jag gjort en ny mobilfodralsmodell. Jag fick en idé inatt och har nu försökt omsätta den. Det blev faktiskt som jag tänkt mig.

Fodralet är gjort för att passa till Iphone och androidmobiler. Jag har en tunn fleece som stötskydd mellan inner-och yttertyg.
På framsidan av fodralet har jag sytt en ficka där man kan ha hörlurarna eller en USB-sladd. Fodralet stängs med kardborrband.

 Jag har även gjort ett litet sprund (eller vad man ska kalla det för) i fram för att underlätta när man ska ta fram mobilen.

Jag kommer inte att lägga ut den här för försäljning ännu. Jag måste sy julsaker först. Hinner jag så syr jag några innan jul. Det kan kanske passa som en sista-minuten-julklapp.

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Ser fiffigt ut.
Fleece är toppen till mycket och kardborrestängning är kalasbra.

Trebarnsmamman sa...

Wow så fint...borde absolut skicka in en beställning till dig på ett sådant. Funderar...om jag skickar dig min favoritmodell, skulle du då kunna sy ett sådant till mig?

Cicki sa...

Mångmamma: Fleece är toppenbra att använda. Kardborrband är nästan ett måste numera när det är känsliga skärmar på de större mobilerna.

Trebarnsmamman: Det ska jag säkert klara om det inte är en alltför knepig modell.