fredag 25 november 2011

Dagsrapport med recept

Här jobbas det på vid symaskinen. Jag hade tänkt få en egen liten "julskyltning" med nysydda julsaker inför första advent. Efter det är det dags att sy lite julklappstips för hemsidan.

Jag ska väl också försöka hinna med att pynta lite inför advent. Sambon ligger däckad med halsont och värk i kroppen, så pyntningen får vänta tills han är på benen. Jag vill inte gärna gå ner i källaren ensam för att hämta julsakerna.

Det är svårt att locka honom med någon god mat nu men igår lyckades jag i alla fall. Jag tog fram torsk och hittade ett läckert recept på baksidan av paketet. Jag hade sådan tur att alla ingredienserna fanns hemma. Jag gick in på www.findus.se och hittade det, så nu kan jag bjuda er på samma recept. Jag rekommenderar det varmt.


Snabb Torsk Red Curry

Snabb Torsk Red Curry

Ingredienser

1 pkt Findus Torskfilé 400g
1 morot, skivad
1 röd paprika, skuren i bitar
2 msk röd-curry pasta
1 burk kokosmjölk
2 msk citronsaft
4 portioner jasminris

4 portioner 20 min
bulletTina fisken lätt och skär i bitar, ca 3x3 cm
punktlistaFräs grönsakerna i lite olja, tillsätt curry-pastan och kokosmjölken och citronsaften, låt allt sjuda 5 minuter, lägg sen i fisken
punktlistaRör om, låt koka upp och sjud i 2 minuter
punktlistaSmaka av med lite salt och servera med nykokt jasminris.

Inga kommentarer: