lördag 15 oktober 2011

Min countrygen

Som ni tidare upptäckt så gillar jag rock, bluesen står mig väldigt nära, men jag har även en countrygen. Jag kanske delar den med min bror, trubaduren. Han sjunger gärna country.

Bland countryn finns det så mycket bra musik att hämta. Musik för de flesta tillfällen. Att dansa till, att rocka loss till, att bli glad av och även att bli lite sentimental till. Bland alla countrystjärnor så lyser Shania Twain extra klar hos mig. När jag är lite trött och ledsen då sätter jag på hennes musik och blir glad igen. Det är perfekt att sy till. Det har jag gjort idag. I de nödvändiga pauserna har jag laddat en massa musik i mobilen. Här kommer några smakprover.


Här är en sång tillägnad sambon. Under våra elva år tillsammans så har vi gått igenom så mycket. Det har funnits stunder när vi varit beredda att ge upp. Men vår starka kärlek har alltid räddat oss.

2 kommentarer:

Lippe sa...

Då gillar vi ungefär samma!! Countryn kan vara bra men annars är det mer åt rock och blues här.
Kram

Cicki sa...

Lippe: Jag tycker ju att många olika musikgenrer hänger ihop. Jag kan tycka att bluesen är ursprungen och sedan har det utvecklas åt olika håll. Till jazz, rock, country, osv.