fredag 5 augusti 2011

Klumpiga jag

Nu får det vara nog!

Jag håller på att baka ciabatta. Jag tänkte ju ha med mig en massa gott bröd upp till "barnen". Kan man inte ge dem en massa köpta prylar, så får man ge dem av det man kan.

Den här ciabattadegen blir 16 bitar av. Allstå blir det två plåtar. Man ska ha en skål med isbitar i för att få fukt i ugnen medan man gräddar. Så när jag ska skifta plåt i ugnen så tar jag även ut den rostfria skålen för att fylla på med nya isbitar.

Det är då jag klantar till det. Jag tar tag i den rostfria skålen. Utan grytlapp! Sedan vrålar jag i högan sky! Den var brännhet!

Nu sitter jag med handen i en plastpåse fylld med is. Det gör fortfarande fruktansvärt ont. Det värsta är att jag är extremt högerhänt. Jag kan knappt äta själv med vänsterhand.

Ciabattorna ser i alla fall goda ut. Alltid något!

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

AJ!!
Har varit lika klumpig jag en gång, då jag tog tag i plåten - utan grytlapp!
Liten tröst; Man gör det sällan mer än en gång!

Ruta Ett sa...

Ajajaj, det som gör så ont!! Stackare!
Hoppas att det inte är så allvarligt utan att du kan använda handen.

Lippe sa...

Stackare!! Hoppas att det inte blir så alvarligt!
Phhuhhh - phhuhhh (blåser lite på det onda)
Kram

Cicki sa...

Mångmamma: Jag har i alla fall inte lust att göra om det.....:-)

Ruta Ett: Än så länge är den bandagerad som skydd, så får vi se sedan.

Lippe: Tack, din blåsning lindrar helt klart lite....:-)