söndag 8 maj 2011

En väska blir till del 5

 Nu börjar det färdiga resultatet att växa fram. Jag är helt övertygad om att det är detaljerna som ger en väska dess personlighet. Det är detaljerna, tillsammans med helheten, som gör att man faller för en väska.

Nu är axelremmen klar. Jag har använt mig av en detalj som jag tror egentligen är ett skärpfäste, men som blir en rolig grej på den här väskan. Det gör att man även kan reglera axelremmen lite grand.
 På andra sidan är axelremmen fastsydd direkt i väskan.
Det är ju det här med detaljerna. Invändig syr jag oftast många fickor. I den här väskan är det fem stycken, om man räknar blixtlåsfickan som två. I de större väskorna sätter jag ofta även i en nyckelrem. Det är praktisk att sätta nyckeln (eller något annat) i karbinhaken. Då är nyckeln alltid lättillgänglig och man behöver inte rota runt så mycket i väskan. Remmen är fäst i en ögla och knäppt med en tryckknapp, för att man ska kunna ta bort den om man vill tvätta väskan.

Inga kommentarer: