onsdag 29 december 2010

Lottvinster

Nu har vi kommit in i ett vinststim. Till jul köpte vi fem lotter. Tre stycken gav vi bort till våra ungdomar i julklapp. Och skrapade varsin själva. Ungdomarna vann inget och inte heller sambon. Jag skrapade fram 2x25:-. Naturligtvis bytte vi dem till två nya lotter.

Sambon skrapade inte heller fram något på de nya medan jag skrapade fram 50:-. De kronorna byttes också in till två nya lotter. På nästa omgång var det sambons tur att vinna. 25:- den här gången.

Idag när jag skulle gå min promenad så valde sambon att följa med. Vi gick till spelbutiken och bytte in den stackars vinsten till en lott, samt köpte en lott till. Ikväll när vi skrapade så skrapade jag fram 2x75:-. Det blir sex nya lotter så vinstchansen ökar. Hoppas, hoppas. Någon gång måste det ju vara vår tur.

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Håller tummarna!
:)

Polargrevinnan sa...

Det står ju i reklamen: "Plötsligt händer det!"
Kram Viola

Pärlmudden sa...

Grattis från en turgumma till en annan!

Vill också passa på och önska er ett riktigt gott nytt år!
KRAM

Cicki sa...

Mångmamma: Tackar....:-)

Viola: Japp, det sägs ju så.....:-)

Pärlmudden: Ja, vi har ju tur både i kärlek och andra vinster, du och jag.....:-) Gott nytt år till dig också. Kram

Madde sa...

Vad skoj:) Hoppas det blir ngt bra!
Vi själva ska spela bingolotto imorgon på Alis begäran haha vi får väl se hur det går, jag har ju iofs haft tur med bloggtävlingarna men man ska väl inte hoppas på för mycket!

Cicki sa...

Madde: Som de värsta panchisarna då.....:-) Lycka till. Du brukar ju ha tur och vinna det mesta.