fredag 26 november 2010

Grottar i Stockholm Under Ytan

Om någon undrar vart jag är så grottar jag ner mig. Och syr. Man tänker bra när man nålar och syr. Det finns mycket att tänka på just nu.

När jag inte syr så läser jag en blogg som är så otroligt bra. Det var bloggen som egentligen hittade till mig. När jag har någon ny läsare så brukar jag alltid kolla vem och vad det är. Ibland fastnar jag, ibland inte. Denna gång fastnade jag rejält. Så rejält att jag måste dela med mig.

Bloggen heter Stockholm under ytan. Om det är en tjej eller kille som skriver har jag inte en aning. Men det är bra. Vansinnigt bra! Vardagsnära anekdoter skrivna med glimten i ögat. Varje stycke är ett litterärt alster. Som jag läser och läser och känner hur glädjen återkommer inom mig. Det är bra.

Gå dit och läs. Ni kommer inte att ångra er.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen läsvärd! Tack för tipset.
Ha en bra helg!
Kram / ela

Spader Madame sa...

Ångrar mig inte! Thnx!

Mångmamma sa...

Visst är bloggen häftig!?
Hen hittade mig med och jag har faktiskt - som den snabbläsare jag är - läst hela!
Ha en trevlig helg!
Kram E

Cicki sa...

Ela: Trevlig helg på dig också. Jag ska sy och läsa mer på den nya bloggen,

Spader: Den som lyder råd är vis...:-)

Mångmamma: Då var det kanske ifrån dig som henom hittade till mig. Ha en skön helg du också. Kram

Le Loup sa...

Läste det nyaste inlägget, ska läsa det lite mer noggrant när jag har tid. Nu ska jag iväg och fira gammeljul på Vadstena slott... Gott att höra att du grottat upp dig lite med ett inlägg nu. Och God Jul (hurra, jag var först med att önska det i år, tror jag :D

Cicki sa...

Shirouz: Har Vadstena ett slott? Jag trodde de bara hade ett kloster. Trevligt låter det i alla fall.

Grottandet går upp och ner. God Jul på dig själv....:-)

Christina sa...

Jag knallar dit direkt...

madde sa...

Hoppas du får fler besökare på sidan och beställningar!
La in det nu när jag har 5 st tävlingar igång, bara idag hade jag nästan 100 besökare!

Cicki sa...

Madde: Det är bra att du tänker på den elaka styvmodern.....:-)

Kesu sa...

Tack! Jag älskar tips på filmer, böcker och bloggar! Den här var bra. Blir nyfiken, för det står ju inget om avsändaren/avsändarna.

Le Loup sa...

Jajemen, Vasa byggde det utav kloster som han rev för att kunna bo bra själv. Hela Vadstena är egentligen gödslat med gamla saker, rådhus och Mårten Skinnares hus (med det första avträdet utanför)och Birgittakyrkan och Vättern i knät. Det är en fin liten stad, egentligen tror jag att jag bor för nära för att riktigt uppskatta den. Jag menar, låg den massor med mil bort skulle jag säkert åka och semestra där.:)

Cicki sa...

Kesu: Den där bloggen är nog det häftigaste jag hittat på länge.

Shirouz: Jag har varit i Vadstena en gång. På husvagnssemester med exet och barnen. Men som vanligt ville exet inte titta på sånt som jag tycker är intressant. Sambon och jag får nog ta en tur till denna historiska plats. Sedan kan vi åka till dig och fika.....:-)

Le Loup sa...

Ni är välkomna :)