söndag 7 november 2010

Dålig koll

Jag recenserade Blodläge här. Då skrev jag att jag måste försöka få tag på Nattfåk så jag kunde läsa den. Igår fick jag tag på den. Den låg hemma! I en hög med olästa böcker. Där fanns det en massa andra godbitar att ta tag i. Det är ju tur att man har sådana högar att överraska sig själv med ibland.

Nu måste jag bara ha tag på Skumtimmen, så jag får läsa om den. Den har jag i alla fall inte hemma. Det är jag helt hundra på. När jag läste den så gick den som en följetong i morgontidningen, när boken var alldeles nyutgiven. Även om jag sparade ihop alla sidorna innan jag läste, så blev det inte samma sak som att få ligga i sängen och hålla i en bok. Den borde gå att hitta på en loppis eftersom det är ett tag sedan den var ny.

2 kommentarer:

Hanneles jul-paradis sa...

jo, olästa böcker är egentligen mysigt nu på hösten, jag är svag för böcker med fyrar på omslaget..

Cicki sa...

Hannele: Vad jag förstått så är du väl alltid svag för fyrar.....:-)