fredag 2 juli 2010

Kvällsskål

Det har varit en hektisk dag med massor av olika ärenden, på det blev det storhandling både på Coop och Willys. Madde följde med oss så sambon släppte av mig hemma med matkassarna, medan han skjutsade hem henne. Jag fick upp dem i lägenheten. In med frys-och kylvaror på respektive plats. Riva ur lakanen ur sängarna, släpa ner två stora korgar till tvättstugan. När jag fått igång tvättmaskinerna så var det bara att springa upp igen. Då var jag så hungrig att jag skakade. Jag hade ätit frukost kl 9 och det här var kl 16.30. Så jag pulade i mig lite yoghurt och flingor. Då kom sambon hem. Vi tömde kylen och började om från början för att få in allt. Skafferiet fick också plockas om för att allt skulle få plats. Frysen är så full man får knappt igen locket. Varför denna storhandling? Vi får semestergäster på söndag, kära dottern och kära svärsonen.

Efter att fått undan all mat så var det bara att bädda rent i sängarna, springa mellan tvättstugan och lägenheten. Nu är allt undanplockat, det som ska strykas är stryket. Jag har ont i varenda del av kroppen, men mest i fötterna och knäna. Fötterna känns som klumpar som det dunkar i av värk. Jag är för gammal och för värkig för sådana här stressande och hektiska dagar. Varken knopp eller kropp pallar med det.

Jag kom fram till att jag gjort rätt för ett glas vin och datortid innan den nybäddade sängen ska intas. Skål på er.