torsdag 13 maj 2010

Hand-och fotcreme

Jag har ju redan tidigare recenserat duschtvål och bodycreme från Spastugan. Nu har turen kommit till BiOlivs hand-och fotcreme med honung.

Jag har problem med mina fötter, för jag har en psoriasissjukdom som sätter sig på fotsulorna och insidan av händerna. För fötterna har jag i flera år haft en specialkräm som tillverkas på beställning Apoteksbolaget. Den är så otroligt fet att det är som att bre smör på fötterna. Man måste använda spatel och engångshandskar för man kan inte tvätta av den efteråt. Den förstör både strumpor och skor.

Så ni kan ju gissa min glädje när jag hittar en alldeles vanlig creme som funkar bra. Nu är jag i en mellanperiod så fötterna är mest torra och nariga. När det är som värst är de även såriga. Rent realistiskt tror jag inte BiOlivs creme funkar då. Men det är ju underbart att ha en vanlig creme mellan varven.

Den är alltså alldeles lagom fet och tränger snabbt in i huden. Den doftar lite grand och det kan ju vara positivt med lite go´doft på fossingarna. Nu har jag mest testat den för fötterna. Jag har provat på händerna en gång och tyckte inte den gjorde speciellt stor nytta där. Jag har en bra creme för händerna. Men eftersom det bara var en gång så kan jag inte uttala mig rättvist om det. Därför koncentrerade jag min test till fötterna. Så jag kan rekommendera den varmt. En liten tub kostar 30:- och en stor tub 98:-.

Inga kommentarer: