tisdag 1 december 2009

Sicken dag

Idag hade vi ett inbokat möte nere på stan. Det är inte ofta vi har det, men naturligtvis så lyckades jag försova oss. Jag hade ställt klockan, men glömt att slå igång den. Min natt har varit hemsk så det var väl därför det hände. Men vi hann i tid i alla fall när vi uteslöt vissa morgonrutiner. De som egentligen är så viktiga för att resten av dagen ska bli bra.

När vi var klara med mötet så råkade vi gå förbi The phonehouse. Jag är ju på jakt efter en ny mobil eftersom min gamla krånglar så. Jag har tittat ut en på Nokias hemsida och ville nu se hur den verkade i verkligheten. Den var bra så vi bad expediten att se vad det skulle kosta att förlänga mitt abonnemang inkl ny telefon. Att köpa den rätt upp och ner är inte att tänka på. Då visade det sig att min abb går ut 23 december, så innan dess kan jag inte göra något. Surt, sa räven.

Men vi gick ju inte tomhänta därifrån ändå. Sambons telefon är också på upphällningen och hans abb gick att förnya nu. Vi gick in för att jag skulle titta på telefon och gick ut därifrån med en ny telefon till sambon. That´s life.

När vi kom hem till vårt lilla centrum så slank vi in på något som heter Handelshuset. Det är en sån där butik som har ALLT. Nästan i alla fall. De har kläder, hushållsgrejer, sängkläder, småmattor, leksaker plus lite till. Som sagt var, så har de nästan allt. Där köpte vi en liten glaskonservburk som jag ska ha surdeg i och så köpte vi en margarinbytta. Vi har haft en i flera år och den är så himla praktisk. Den är för kilospaket och så har den graderingar så man vet hur mycket man behöver ta. Botten hade spruckit på den gamla. Jag har letat en ny på Coop, Åhléns och andra tänkbara ställen, men inte hittat någon. Men Handelshuset hade. Det är även där jag köper världens bästa trosor. Så de har verkligen allt.

Det är fortsatt ont här. Jag funderar på om jag har en muskelinflammation för vänster arm är nästan obrukbar. Den är avdomnad och känns svullen, fast den inte är det. Det börjar vid axeln och sprider sig i hela armen. Och så är det den förbaskade ryggen. Idag grät jag en skvätt för att det gör så ont. Det känns totalt onödigt att gå till doktorn. Vad kan han göra? Jag har ju alla medikamenterna hemma redan. Jag tål inte Voltaren och annat inflammationshämmande som innehåller acetylsalisyra. Annars är det väl något sånt jag skulle behöva. Det får bli Tramadol och Alvedon var sjätte timme, fast jag egentligen inte vill ha det så. Jag är så less på denna värk.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Skickar en stor kram, en varm en och hoppas att det ska hjälpa en anings aning.

Whiskey? Fråga inte mig om det hjälper men det ska bli roligare... sägs det!

Cicki sa...

Spader: Jag är så tråkig nu att jag inte vågar. Tabletter och sprit är ju ingen bra kombination.

Christina sa...

Skickar en massa fler kramar och håller tummarna för att värken ska släppa!

Typiskt med telefonen!

Polargrevinnan sa...

Har just skrivit ett inlägg om mitt onda - som är borta.
Önskar att det kunde vara så för dig också. Jag ville inte heller gå till doktorn - men i mitt fall gick det att fixa.
Den där badrumsväskan var jättefin.
Tittar när du kommer med flera.
Krya på dig.
Kram Viola

Cicki sa...

Christina: Tack. Idag har jag inte ens orkat läsa bloggar sedan vi kom från stan.

Polargrevinnan/Viola: Skönt att din är borta. Ska ramla in hos dig och läsa sedan om hur det gick till. I vanliga fall fixar jag min värk, dvs när den är "normal" så är det ganska OK men de sista veckorna har varit hemska.

macozaza-helene sa...

Hej Cicki. Det var ett tag sedan jag skrev, men nu är jag på G igen.
Jag har följt dig litet till och från, men nu är jag som sagt på banan igen och kommer att läsa dig varenda dag igen. =)

Alltid kul med butiker som har allt. Allt man inte visste att man behövde. =P
Jag älskar såna affärer. tyvärr har vi ingen så'n här på ön, så det blir ÖB för oss.

Tråkigt med det onda, men jag hoppas att det känns bättre snart.

Passar på att slå ett slag för mina pärlor... jag ger alla som handlar via webben 10% hela december ut, men anger ni "Cicki" vid en ev beställning, så får ni hela 20% samt förstås portofritt och ett års tillverkningsgaranti.

Camilla sa...

Jag gillar meningen "jag försov oss". Där ser man vem som har ansvar för morgonrutinerna i er familj :-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Jag fick Arcoxia, det är liknande voltaren men snällare mot magen.Min värk och svullnaden av lederna blev betydligt bättre.
Det vart en otrolig vändning i sommras när jag fick de där tabletterna

Cicki sa...

Helene: Jag har undrat hur det varit med dig. Har varit in på hemsidan och kollat ibland. Skönt att du är tillbaka. Vad roligt att du vill använda mig som "reklampelare". Kan vi ställa upp för varandra och göra så tycker jag det är bra.....:-)

Camilla: Det är verkligen så. Om jag inte väckte sambon så skulle han nog kunna sova hela dagen. På det viset är han som en tonåring....:-)

Biggan: När jag fick Tradolan för några år sedan så innebar det en stor förändring för mig. Äntligen fick jag sova någorlunda skapligt. Jag har mått jättebra under flera år fram tills nu, kan man säga. Ska läsa lite i Fass få se om de där tabletterna är något som kan hjälpa mig nu. Funderar på att be om en cortisonspruta annars. Inbillar mig att det kan hjälpa för en tid.