onsdag 15 oktober 2008

Två väskor och en kasse


Här kommer det lite mer saker.

Den här väskan är en beställning. Jag blev så nöjd med modellen så det kommer att komma fler av den. Självklart i andra färger så att det fortfarande är unika exemplar.

Den är helt sydd i bomullsväv.



Stängs med dragkedja












Invändigt finns en dragkedjsficka som är två fickor i en. På motsatta sidan finns en stor ficka och en mobilficka.








Axelväska i kraftig bomull











Kasse med oval botten som gör att den blir större upptill än nedtill.


Alla alster är uppdaterade på hemsidan och klara för försäljning.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är likadan ibland. Kollar bloggar och läser men ids inte kommentera. Men nu måste jag...
Jag är här allt som oftast och kikar på dina fina saker. Jag blev lite förälskad i myntbörsen/sminkväskan. Funderar på att lägga in en beställning till jul. Är det ok?

Lotta
ps mitt pocketomslag används flitigt

Cicki sa...

Visst är det OK att du gör det, Lotta. Vad kul att du använder pocketomslaget. Det var du som ursprungligen inspirerade mig till det och sedan har fler tagit efter. Kul.....:-)

Lena sa...

Allt är jättesnyggt!Gillar den svart-lila.Kom ihåg att ta lite vila ibland.Ha de

Cicki sa...

Tack Lena. Jo, jag försöker verkligen vila. Insåg det häromdagen när jag bara grät av trötthet. Så jag måste nog trappa ner på tempot om jag ska orka hela vägen fram....:-)

EVA / whiskyochchampagne sa...

Åhhh så fina ! Verkligen...

Själv har jag gjort några tavlor idag...till kidsen ! Men jag ska fota dem imorrn innan jag skänker bort dem :D

Och nu ska jag börja scrappa julkort...kuuul !!!

Ha en härlig helg !
***
KRAAAM EVA

Anonym sa...

Men oj vilken kreativitet det liksom sprudlar energi om dej!
Julkorgarna tycker jag jättemycket om återkommer nog till dom...

Du är så rätt i tiden med dina tygkassas också. Vi var i Stockholm och shoppade för ett tag sen och en del affärer har bytt ut plastpåsarna mot tygkassar, jättetrevligt att få.
Och vi alla ska ju absolut ha med en kasse till mataffären och sluta köpa dessa plastpåsar för att få hem maten, och de i papper har jag svårt för, särskilt på vintern för man kan ju inte ställa dom i blöt snö medan man öppnar bildörren för då har man ju maten kvar på marken och en tom bottenlös pappersbit i handen.
Ha det så bra!!

Cicki sa...

Eva: Får kika på dina tavlor i morgon. Jag tycker du gör så mycket snyggt och du verkar behärska de flesta konstarter...:-)

Alde: Eftersom det blir tre dagar sammanlagt som jag ska stå på julmarknaden så gäller det att jag har ett bra lager. Har ju en del sedan tidigare men måste komplettera med mycket mer.

Själv har jag gått över nästan helt och hållet till tygkassar. Måste jag komplettera så gör jag det med papperskassar. De används sedan i sin tur till att samla återvinning i att bära iväg till återvinningstationen. Känner mig så miljöduktig....:-) Bäckar små osv.....