tisdag 16 september 2008

Svamptillgången är god

Idag har en väninna och jag varit ute och plockat svamp. Vi hittade så enormt mycket att till slut fick jag ta av mig jackan och plocka i den. Då var min korg rågad. När vi kom tillbaka till bilen så slog jag över allt i en papperskasse. Efter fika åkte vi till ett annat ställe en liten bit bort och där fyllde jag svampkorgen ytterligare en gång. Så nu vet man vad man har att göra några dagar framöver. Vi ska ut i nästa vecka också. Det gäller att passa på när vädret är så bra som det är nu.

2 kommentarer:

Hilda sa...

Jag hittar aldrig nån svamp så varje gång jag varit ute slutar med att jag kommer hem sur och grinig och med tom korg. Lite som när jag syr du vet ;)

Cicki sa...

Bodde vi närmare varandra kunde jag ha både svampkurs och sykurs med dig.....:-)