måndag 4 augusti 2008

Nya burkar och tyger


Nu har jag sytt klart några nya burkar. Det är lite mer höstliknande färger nu. Både inner-och yttertyg är i kraftig bomullsväv.

Jag har uppdaterat hemsidan med de här och lite annat som jag inte hunnit lagt in tidigare.

Jag var ner en sväng till tygaffären idag. Jag skulle ha svart bomullsväv men det hade varit semesterstängt på fabriken så jag fick åka hem igen utan svart tyg. Men inte åkte jag hem tomhänt inte. I stuvlådan hittade jag två stora stuvar med detta vansinnigt snygga tyg. Det är design Björk-Forth för Almedal. Har köpt tyg av den designern tidigare och älskar deras lek med färger. Detta är väldigt Marrimekko-inspirerat. Jag ser kuddar framför mig av det här tyget. Kanske någon ser något annat.

5 kommentarer:

Hilda sa...

Verkligen superhärligt tyg!!! Fina burkar oxå!;)

S... sa...

Mycket fint! Blir allt lite sugen, vi får se!

Cicki sa...

S: Du får väl ta dig en funderare...:-)

S... sa...

Man blir lätt beroende! ;)

Cicki sa...

Det är ju så. Jag är verkligen tygberoende. Du ska bara veta hur mycket tyger jag har hemma och ändå hittar jag nya jag vill ha hela tiden.....:-)