onsdag 16 januari 2008

Regn och rusk och tidig morgon

Idag har jag chockat kroppen ordentligt. Klev upp tidigt, tidigt för mig alltså. Redan halv nio ringde klockan. Jag som brukar sova till elva, halv tolv. Varför då detta. Jo, det är min tur att ordna den månatliga tantlunchen. Vi är några tjejer (tanter) som ses en gång i månaden och äter lunch tillsammans och umgås. Vi trivs så bra tillsammans och har mycket kontakt även mellan luncherna.

Jag hade tänkt bjuda på en skink-och broccolipaj, smaksatt med ädelost. Igårkväll när jag skulle förbereda så upptäckte jag att vi inte hade någon broccoli hemma. Det som alltid finns i frysen annars. Det enda jag kom på då var att jag får kliva upp lite tidigare och gå till affären och inhandla detta nödvändiga livsmedel. Men när jag klev upp och såg att regnet stod som spön i backen så tänkte jag om. Nu byter jag ut broccolin mot haricorts verts, frästa champinjoner och fräst challotenlök. Behåller naturligvis skinkan och ädelosten. Hoppas det blir bra.

Nu snabb march mot duschen och sedan mot köksregionen.

2 kommentarer:

Hilda sa...

Med lite fantasi ordnar det sig alltid!!!

Cicki sa...

Så sant som det är sagt, min kloka vän.....:-)))