torsdag 3 januari 2008

Nya tyger

Idag har jag varit på Jysk och fyndat nya tyger. De reade ut rejält eftersom de ska sluta med tyger på metervara. Åååå vilka fina tyger det fanns och kraftiga och härliga kvaliteter. Jag önskar bara att jag hade större plånbok så jag kunnat handlat ännu mer än vad jag gjordet. Nu längtar jag efter att få sätta igång. Det ska bli burkar, kuddfodral och kassar. Plus att jag avsatte tyg till nya panelgardiner åt oss själva i sovrummet.
Jag älskar tyger. Jag blir alldeles pirrig i hela kroppen av att få ett nytt tyg i handen. Jag ser framför mig vad det ska bli. Det är som om tyget själv talar om för mig vad det vill vara för färdig produkt.

Jag köpte lite mer garn också. De jag har sticka nu såldes innan de ens var klara. De stickade jag klar igårkväll så jag ska bara nästa lite trådar innan de är helt färdiga.

Inga kommentarer: