onsdag 23 januari 2008

Mmmmmmm

Har fått en ny vana den här vintern. Jag börjar dagen med att pressa en apelsin så jag får med en fräsch start. Det är så himla gott och jag känner mig så nyttig. Jag tar den första smutten när jag flyttar glaset för diskbänken till bordet. Den är helt ljuvlig av rumstempererad nypressad juice. Det smakar så mycket. Och att sedan, sist av allt, när man druckit upp teet, tagit sista tuggan av mackan och läst ut dagstidningen, svepa i sig det sista som finns i glaset. Juice med massor av små apelsinrester som slinker med. Det är verkligen mmmmmmm.

2 kommentarer:

Hilda sa...

mmm. va gott det låter. Jag är aldirg sugen på nyttigheter. Däremot kanelbullar. Åh va gott. morgon kanelbulle och kaffe. Tänk om man ändå kunde. Men nej nu ska jag va ståndaktig...och NEj jag brukar aldrig äta kanelbullar definitivt inte på morgonen. Men det finns ett ständigt sug!

Cicki sa...

Jag längtar surisar men jag är dödskräsen på godis och sånt. Det ska vara en speciell surisar som jag bara hittar på en ICA-butik här i stan. Det händer att jag längtar kanelbullar också men eftersom jag sällan bakar sånt så blir det inte så ofta. Det är sambons jobb att baka bullar. Men en semla skulle inte sitta fel just nu.