tisdag 20 november 2007

En alldeles vanlig fast dimmig måndag

Dimman ligger tjock ute, som om allt blivit inbäddat i en vit filt. Och det enda jag kom på var att vilken himla tur det är att man bor modernt och inte behöver gå ut på dass. Då hade man nog irrat bort sig.

För övrigt har det varit storhandlingsdag idag. Det blir så när pensionen kommer, att man laddar upp ordentligt. Det är skönt för då minimerar man det där släpande med kassar. Det blev lite fynd också. Coop hade 70% rea på sina reaböcker. Så jag hittade en stickbok med barnkläder för tjugofem kronor och sambon hittade två historieböcker för sjutton kronor vardera. Jag blir glad av såna där överraskningsfynd.

Värken har satt sig i höfterna idag. Det är förmodligen sorgearbetet i förra veckan som satt sina spår. Det gör att jag orkar inte sitta här och skriva så lång stund i taget. Så nu säger jag: Godnatt till bloggen och till alla ni andra som finns där ute.

Inga kommentarer: