onsdag 2 mars 2011

Det är inte alltid ny månad börjar på en måndag

Kvart över fyra idag (igår ser jag nu att jag borde skriva) så tittar sambon uppfordrande på mig och undrar om jag glömt något. Jag ser nog ut som en fågelholk och räknar snabbt igenom födelsedagsdatum och annat innan jag svarar med ett tveksamt "Nääää". Då frågar han om vi inte har tvättstuga idag. "Nä", säger jag, "det är bara tisdag idag. Vi har tvättstuga imorgon."

Tvärsäkert svarar sambon att så står det inte i almanackan. Nu blir jag orolig och undrar om jag missat så ordentligt. Vi går till almanackan och tittar. Tack och lov så står det att det är tvättstuga på onsdagen. "Där ser du", säger sambon tvärsäkert och pekar där det står "tvättstuga". Jag kontrar med att det ser han väl att det står tvättdag på onsdagen.

Då kommer det: "Oooops, jag trodde det var måndag högst upp på almanackan."

Så nu vet alla vad jag gör imorgon, det vill säga idag. Efter klockan fyra!

Inga kommentarer: