söndag 27 februari 2011

Datoriserade spöken

Min dator är skum. Den har blivit det de senaste veckorna. När jag kommit upp på morgonen har den ofta slagit på sig själv. Trots att jag bevisligen slagit av den på kvällen. Ibland har den kommit till inloggningssidan, ibland är det bara en svart skärm som möter mig.

Dessutom vägrar den numera att "prata" med nätverket. Det innebär att jag inte kan skriva ut ett j-vla dugg. Det irriterar mig mycket. Allt jag vill ha utskrivet får jag maila över till sambons dator så han kan skriva ut det. Efter att betalat räkningarna idag fick jag lov att posta kvittensen över till sambons dator. Ggggrrrrrr!!!

Datanörden/sambon har naturligtvis tittat på alla möjligheter och omöjligheter som kan orsaka detta. Men han går bet och vi fattar ingenting.

Personligen börjar jag fundera på om vi inte har ett spöke som är väldigt nyfiken på datorer.......:-)

3 kommentarer:

Le Loup sa...

Det är gremlins i maskinen, det är jag tvärsäker på. Jag hade ju själv ett helt kompani i min dator härom sistens. Fråga mig inte vad de gör där eller varför de bestämt sig för att vissa datorer är trevligare än andra. Men gremlins är det.

Cicki sa...

Shirouz: Aha, är det gremlins. Det förklarar allt.....:-)

Hur fick du bort dina? Var det genom att köpa nytt eller?

Le Loup sa...

Ja, tyvärr :(
De vägrade att lämna in adressändring så att just nu är de hos en datakunnig som försöker rädda saker på min hårddisk...