lördag 5 mars 2011

Spelkortstyget

När jag köpte spelkortstyget så blev det väldigt eftertraktat hos några bridgespelande damer. Först ut var Spader Madame med att beställa. Hon var tätt följd av Polargrevinnan. Fru Spaders grejer blev klara för ett tag sedan. Nu är det Grevinnans tur att få sitt.

 Hon önskade sig en väska som hon kunde få plats med en pärm i. Självklart får hon som hon vill......:-)

Väskan är 37x37 cm och har en sidobredd på 14 cm.
Handtagen är ca 55 cm långa och kan bära både i handen och på axeln.




Grevinnan önskade även ett mittfack i väskan. Det har jag klurat på tidigare, men aldrig kommit till skott att göra det. Efter lite funderande så kom jag på en bra och rätt enkel lösning. Det kan nog tänkas bli fler mittfack i väskor, efter detta.

Självklart har jag även fyllt på med mina vanliga fickor, en dubbelficka med blixtlås, två vanliga lite större fickor och en mobilficka. Och ett löstagbart band med karbinhake för nyckelknippan.

Necessären är samma modell som Fru Spader fick. Även här har jag quiltat runt spelkorten.
Eftersom jag aldrig vill göra två likadana saker, så har jag här valt ett annat foder och en annan färg på bottentyget. Necessären är 30x14cm.

 

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så duktig du är! Jättefina väskor.

Cicki sa...

Bloggblad: Tack. Är du fortfarande nöjd med din.....:-)

Smycka sa...

Jättefina saker! Härliga tyger! Du är så duktigt! Kram =o)

Cicki sa...

Smycka: Tack. Du gör så mycket fint också. Jag är mycket imponerad över dina pärlstickningar.

Spader Madame sa...

Finfina grejer! Du är så duktig!

Cicki sa...

Spader: Tack. Hoppas du är nöjd med dina saker nu när du använt dem ett tag.