måndag 28 februari 2011

Att göra-lista

Jag har en "att göra-lista" som hänger som en tjock blöt säck över mig. Det är inga hemska eller jobbiga saker på den där listan. De flesta saker handlar om att ringa lite hit och dit för att ordna upp saker. Men eftersom jag har lite telefonfobi så ser jag till att alltid hitta på andra roliga saker att göra på kontorstid. Att jag sedan inte kan ringa senare på dagen handlar ju om att de olika instanserna har stängt. Det är ju inte mitt fel.....:-)

Jag har en visdomstand som skall dras. Eftersom jag reagerar på adrenalin så är det problem när jag måste få starkare bedövning. Så min tandläkare skulle leta efter alternativ och dessutom konsultera min läkare om vad som var lämpligt. Detta var någon gång på senhösten. Jag fick en provisorisk lagning under tiden för att tanden inte skulle värka.

Om hon sedan glömt bort det här eller varför jag inte hört något, det vet jag inte. Tandläkaren står i alla fall på min "att göra-lista". Idag kom jag mig för att ringa. Jubel och applåder. Då är människan på sportlov!!!

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Känner igen mig i det där att skjuta upp samtal, egentliga inga konstiga saker men när jag väl kommer till skott är telefontiden över, personen jag söker bortrest eller liknande miljonlånga köer av väntande före mig att jag tröttnar.
Tummen upp för att du tog dig i kragen och ringde i alla fall!

Cicki sa...

Mångmamma: Skönt att höra att man inte är ensam. Jag vet inte varför jag blivit så här. Förr tog jag alltid itu med saker på en gång. Men det var då det.....:-)