lördag 26 februari 2011

Buskatten

Idag är Elvis i onåd. Han har en vana att stå på skrivaren inne på kontoret och spana ut genom fönstret. Det är helt OK. Men ibland blir han ivrig och då ställer han sig med framtassarna i en blomkruka. Det får han INTE göra. Vi brukar säga till honom när han gör så. Då piper han ynkligt och tycker förmodligen väldigt synd om sig själv.

Idag hände det som inte får hända. Han ställer sig så och välter naturligtvis blomkrukan. Resultatet blev en massa jord på skrivbordet. Inte nog med det. Jag hade vattnat blommorna igår så naturligtvis var det vatten kvar i ytterkrukan. Som hamnade bland alla papper.

Nu är det ju så att sambon är inte bara tidsoptimist, han är även skrotsamlare. Ingenting får kastas. Det kan komma till användning någon gång. Eller inte! Eftersom skrivbordet var fyllt av gamla datorprylar och papper från artonhundra kallt, så avsa jag mig allt ansvar för detta. Det innebar att sambon/skrotsamlaren fick ta fram dammsugaren och genom torkning och uppsugning ta rätt på allt. För varje sådant här tillfälle så inser han att man kanske inte behöver spara på allt. Jag tror att konceptet kallas "Learing by doing".......:-)

Själv håller jag på att baka bagels och ska sedan klippa till spelkortstyg till en necessär. Så detta är vår lördag.

8 kommentarer:

Smycka sa...

Jaaa, det är inte lätt att ha katt! De är busiga se små liven. Hoppas Sambon fick ordning på allt. Jag bor med en som också samlar på en massa gamla dataprylar. Han har ett stort rum i garaget. *hehe* Ha en trevlig fortsatt helg! Kram =o)

Cicki sa...

Smycka: Önskar vi hade ett garage eller annat förråd där han kunde samla allt skräp....;-) Kram

Mångmamma sa...

Jag tror inte du skulle vilja ha ett garage eller förråd åt sambons grejer!
Vi har.
Stora ytor.
Tyvärr fylls de på med bilvrak, traktorer, skrotdelar, trasiga hushållsmaskiner - i väntan på tur till tippen - stängselstolpar osv osv.
Som om det inte var nog, är jag född med en hamstergen som också samlar på tyg, kläder, skor, "viktiga papper", möbler, porslin, leksaker osv osv..
Behöver jag säga att det inte är några problem alls att fylla ut en gård med flera boningshus, lada, garage, uthus och vedbod!?
Utrymmena är nästan obegränsade - tyvärr fylls det på i alla hörn också.

(Ordverifieringen blev faktiskt; jaming! Apropå katten!)

Cicki sa...

Mångmamma: Min nördiga älskling kommer att trivas som fisken i vattnet när vi kommer ner i sommar....:-)

Hur har ni orkat flytta så många gånger med så tung packning? Fast jag har nog också en liten samlargen. Böcker och tyger. Skulle kunna tänka mig att samla på glas och porslin också om jag hade plats och råd. Därför gillar jag minimalistiskt boende. Det hindrar mig att utveckla den genen....:-)

Le Loup sa...

Styre hälsar här att det är inte Elvis fel att han välte blomkrukan. Det är aldrig kattens fel. Sade han och försvann ut för att välta ner lite saker från köksbordet.
Själv suckar jag och säger att jag vet hur ni har det.
För övrigt, det där med hamstergenen.... Usch. Jag känner igen det. Det värsta är ju att nästan allt kan vara bra att ha. Om man tänker efter...

Cicki sa...

Shirouz: Annars är jag mest förundrad över att han inte välter ner mer grejer, så som han far runt ibland.

Gissa hur mycket tygbitar jag har som jag tänker att de kan vara bra att ha vid kommande syprojekt....:-)

Mångmamma sa...

På något sätt har det nördiga samlandet eskalerat de senaste fem åren, sen vi kom hit!
ännu en häst, fler bilar, motorcyklar, en skotare (!), barn, you name it!
Håller på att få tokbryt på att tiden inte riktigt räcker till att få det hem jag önskar eller förtjänar.
Fast den senaste flytten fick vi betald via makens jobb - underbart med en flyttfirma som packade ner, fraktade hit och bar in merparten av all skit vi äger.
Inte hästar, bilar, skrot och verktyg dock.
Gissa om grannarna här tittade både en och två gånger när det kom en kranbil med en traktor och en industrisvarv på flaket!?
Jag hotade redan då med att nästa gång jag flyttar, gör jag det med en tandborste i bakfickan och med ett (troligtvis?) bankkort brevid!

Cicki sa...

Mångmamma: Kan det ha att göra med att nu har ni plats för allt detta?....:-)

Vi hade hantverkare här när vi var nyinflyttade. De var helt chockade över antalet flyttlådor. Vi hade gångar mellan dem i vardagsrummet i flera månader efter flytten.....:-)