fredag 7 oktober 2011

Win - win

Vi är inga mjölkdrickare längre, så om vi köper mjölk så är det till matlagningen. Igår var pannkaka inplanerat. Alltså hade vi köpt mjölk. Nu tog datorarbetet, som sambon var på igår, mycket längre tid än planerat. Vilket gjorde att vi inte åt någon gemensam middag. Pannkakorna är numera strukna från menyn den här veckan.

Jag tycker väldigt illa om att kasta saker, speciellt mat. Så nu har jag bakat godaste linfröbullarna på mjölken. Dessutom har jag sparat en massa el, genom att utnyttja ungsvärmen. Efter linfröbullarna så åkte det in en äppelkaka i ugnen. Den står där nu och gosar till sig. Efter det så åker kycklingöverlåren in där. Jag har inte bara sparat pengar, jag har även sparat på miljön genom att göra så. Det är inte dumt.

2 kommentarer:

Ann Catrine sa...

Bra jobbat!!

Önskar dig en riktigt mysig fredagskväll ;-)

Cicki sa...

Ann Catrine: Idag känns det som jag gjort rätt för mig. Nu har det varit god mat och gott vin....:-)