tisdag 16 december 2008

Snabba ryck

Här går det undan just nu. Idag sålde vi vår gamla soffa så nu är det tomt i vardagsrummet. Vi ska ringa imorgon och höra om vi kan hämta vår nygamla soffa på onsdag. Imorgon har vi tvättstuga och jag vet hur trött jag brukar vara efter det, så onsdag känns bättre.

Dessutom har vi ropat in en nygsammal kökslampa i 50-talsdesign, på Tradera. Förhoppningsvis får vi den innan helgen. Efter helgerna ska vi sälja vår gamla köksmöbel och kökslampa. Vi räknade ut att får vi sålt grejerna som vi tänkt så kanske vi bara har behövt lagt sammanlagt en femhundring på nya kökmöbler och ny soffa. Det kan vi leva med......:-)

Idag har vi även haft grovtvättstuga så nu är mattor och golv fräscha och de nysydda gardinerna är uppsatta. Det är nästan så julkänslan redan börjar infinna sig. Vad överraskade ungdomarna ska bli över vårt nya möblemang, när de kommer i julhelgen. Bilder kommer när allt är klart.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Väntar med spänning -orättvist bara med nära nog julstämning... Måste skrämma mina kids litet till!!!

Anonym sa...

Det var väl den röda färgen som fick mig att hamna här;-)

Liknelserna är många och jag är inte ensam, vilket ger mig både glädje och styrka.
Kram