måndag 15 december 2008

Kirurg, ingentin för mig

Jag håller just nu på att pyssla en del inför julen. Bland annat så syr jag nya gardiner till vardagsrummet. Att sätta upp nya gardiner innebär att man tvättar fönstren, att tvätta fönstren innebär att man plockar ur blommorna och friserar dem som behöver det. Min kungscissus behövde friseras, ordentligt. Den är lindad runt en stålcirkel och nu var den lindad i väldigt många varv som hade trasslat sig. Den var med andra ord väldigt vildvuxen. Så saxen åktes fram och så började jag klippa. Jag klippte lite här och så klippte jag lite där och så såg jag någon slinga som inte var så snygg så då klippte jag av den också.

När jag äntligen var klar kunde sambon konstatera att det var ju tur att jag inte är kirurg. Han såg mig där i en operationssal med saxen nere i magen på en stackars patien. "Vi klipper lite här och lite där, blindtarmen ser inte snygg ut så då tar vi bort den och kolla den där fula delen på tjocktarmen. Jag tror vi klipper av lite av den också. Oj då, det blev bara lite tunntarm kvar. Shit happens."

Det är nog rätt som de säger att skomakaren ska bli vid sin läst.

Inga kommentarer: