söndag 9 oktober 2011

Gödslat med kuddar

 Nu har jag sytt klart våra egna kuddar. Jag har verkligen maxat med kuddar nu. Om någon undrar över mängden så ska alla portioneras ut även i fåtöljer. Dessutom har jag en riktig knöl till sambo. Han älskar alltså att knöla med kuddar när han ligger i soffan.


Det här är min bästa fåtölj. Den får ingen röra. Den har räddat min rygg många gånger. Varför har jag då sytt en grön kudde till en blå fåtölj?






Bilden lånad från Ikeas hemsida
Det är så att om vi någon gång får råd så ska vi byta ut de gamla risiga plymåerna till den här färgen. Så det är lite långtidsplanering på kudderiet.

9 kommentarer:

Mångmamma sa...

Fast jag tyckte att det var en läcker färgkombination med det gröna mot det blåa! :)

Inger Marianne sa...

Visst är det en viss Poäng med den fotöljen för utslitna ryggar. Sitter själv i en vilket är plusspoäng för mig.
Kramis!

Cicki sa...

Mångmamma. Helt galet är det inte. Men jag är så himla trött på plymåerna. Jag har tvättat de ett antal gånger. Ändå är det så mycket fläckar från både barnbarn, katter och oss själva.

Inger: Du har verkligen fattat Poängen.....:-)

engelsson sa...

Härlig kuddkavalkad.. Ang Rieska..så kan man ju göra den på en mängd olika vis..Men den jag gör så använder jag.. 3 dl potatismos..kallt.. 1 ägg o 2-3 dl korn eller vetemjöl..jag brukar faktist blandade två mjölsorterna eller använda ett lantbrödsmjöl--1 tsk salt oxå.. Du rör ihop alltihop till en lös smet..ja smet..inte deg..den ska klickas ut på bakplåtspapper..o sen brer du ut den med fuktad hand o naggar med en gaffel.. Grädda i 275 grader en 8-10 minuter.. Ska ligga under duk en stund efter gräddningen o sen ätas så fort som möjligt..lycka till kram

AprilSus sa...

Både fint och hemtrevligt med alla dessa kuddar. Önskar jag hade flera själv, men det kanske blir någon gång?

Jag har samma typ av fåtölj som du och den var min räddning när jag drogs med ryggskottet. Tycker den är rätt bekväm även annars, men när nacken spökar som mest då önskar jag lite mer stöd för den. Kan kanske bero på att jag är lite kort i rocken? ;)

Natti natti!

Cicki sa...

AprilSus: Här har du en till som är väldigt kort i rocken. Det är därför som Poäng funkar så bra. Den stöttar hela partiet.

Ann Catrine sa...

Kuddar kan man aldrig har för
många av!
Man ska knappt rymmas i soffan
innan man buffat till alla goa
och vackra kuddar runt sig,
och så en skön pläd som grädde på
moset...
Kan det bli bättre?!
Nää!

Nu ska den här damen gå och sova,
i sin säng där det väntar fem
härliga sovkuddar som jag ska
fixa och dona med innan jag ligger
precis som jag vill ;)

Kuddoman är mitt namn!

Beppan sa...

Härligt med ett helt gäng med kuddar att gosa in sig i! Extra plus för en go filt också - och en spännande bok. Särskilt när mörker och kyla lägger sig som en blöt filt över nejden.....
:-)

Cicki sa...

Ann Catrine: Jag har fyra innekuddar till som ligger och väntar på att få tyg på sig.....:-) Du var ju uppe längre än jag inatt. Halv tre dunade jag in.....:-)

Beppan: Det framgår inte av bilden men det finns tre plädar också. En gräddvit och två i olika gröna nyanser.