onsdag 26 mars 2008

Brödfat och handledsstöd

Nu har jag gjort klart en beställning till C. Hon har beställt ett brödfat i de här färgerna. Hon har tidigare köpt bordstabletter i det oranga tyget så nu ska det här brödfatet matcha till. Det blev snyggt tycker jag.



Hon har även beställt ett handledsstöd till sitt tangentbord. Tangentbordet är mörkrött med svarta tangenter så det blir nog snyggt ihop. Den här gången har jag gjort det lite annorlunda än de tidigare. Jag fick inte tag på rätt sorts liggunderlag som jag brukar använda som stadga. Förr har jag använt två lager enkla underlag med fyllning emellan. Nu blev det ett lager med dubbelt liggunderlag, ett lager vadd och ett lager tunn skumplast typ diskunderlägg. Jag tycker själv att det här känns bättre. Det är mjukt att vila handlederna och ändå stadga i det. Jag hoppas C kommer att bli nöjd.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Vad duktig du är! Önskar jag var lika duktig eller hade mer tid över till att sy - intresse finns o en massa idéer, men tiden räcker inte till.

Cicki sa...

Tack. Du är ju småbarnsförälder och då hinner man inte med mycket mer än att vara mamma. Jag har också hur mycket idéer i huvudet som helst. Tyvärr hinner inte jag heller med att göra allt trots att jag är hemma varje dag. Men allt går så mycket långsammare för mig nu för tiden och jag behöver mycket vilopauser.

Lena sa...

Va snyggt det blev. Hur hinner du med allt? Just nu är det mycket värk och lite ork,jag hoppas det vänder snart.
Ha en bra dag.Kram

Cicki sa...

Lena: Jag skulle vilja hinna med mycket mer men orken räcker ju inte till. Ibland gör jag så att jag utnyttjar TV:ns reklamavbrott till att sy en kort stund eller stå och nåla framför TV:n. Eftersom jag ändå alltid passar på att resa mig i reklamavbrotten för att få lite variation i sittställningen så kan man ju utnyttja den stunden. Förr kunde jag sitta timmevis och sy. Nu blir det typ en kvart i taget.

Är det inte så för din del nu att din värk påverkas av ditt sorgearbete. Hoppas du blir värkfriare snart när det bli varmare ute.

Anonym sa...

Tack Cicki,grejerna kom idag och jag är helnöjd.
Tangentbordet och stödet har exakt samma röda färg.
Kanon.
kram catta

Cicki sa...

Vad roligt Catta att det blev så lyckat.....:-)