måndag 24 mars 2008

Bra att veta

Jag har en sydag idag. Bredvid symaskinen har jag en gammal radio som det bara går att få in Rix FM på. Det är inte radions fel utan det är husets fel att vi har dålig mottagning. På Rix FM spelar de musik som är helt OK, så det går bra när man syr och slölyssnar. Sedan får man veta så mycket bra saker. Till exempel får man veta att Mel Gibson har blivit stoppad för att han var dyngrak. Han hade blivit arg och skrikit antisemitiska tillmälen till de stackars poliserna. Och Britney Spears datear just denna Mel Gibson. Det är bra att lyssna på radion. Man blir så kunnig i kändisfrågor.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, Rix FM är ungefär det vi INTE får in i radioväg här... Jo, i bilen ;) Men, inte HEMMA, där får vi sällan in något alls... skämtet ÄR att vi har för välisolerat hus, hehehe...
Hm, men... Mel Gibson? Inte DEN Mel Gibson, väl... öhhh... nä, för då måste du skämta... Hm, datum idag? hm... För då måste det ju vara ett, ja... Vad ska man kalla det? Hm, det MÅSTE finnas en ny Mel Gibson, basta... ;)
Må så grankott... värmländskan Bim

Cicki sa...

Ja du Bim. Jag reagerade som du ang Mel Gibson. Jag kan ju inte intyga att det är sant men så sa de i alla fall. Han kanske är en ulf i fårakläder.

Klimakteriehäxan sa...

Jag brukade ha speciella låtar som var bra att städa till (så kallad städrock :-D)! Men nån symusik har jag aldrig haft, det kanske man borde skaffa sig? Fast jag syr förstås inte så ofta längre, har liksom tappat vanan.

Cicki sa...

Städrock är bra. Jerry Williams eller Shania Twain är bra att städa till. Dammsugaren riktigt rockar fram nästan av sig själv....:-)

Hilda sa...

Jag brukar uppdatera mig på tittis nöjessvep, sen vet jag allt. I alla fall allt jag behöver veta. ;)

Cicki sa...

Tittis nöjessvep är bildande. Det brukar jag också lyssna på om jag sitter vid radion....:-)

Annika sa...

Va?! Jag trodde Mel Gibson var gift och hade en massa barn?

Cicki sa...

Annika: Det trodde jag också så jag blev lite chockad när jag hörde det. Det kändes som att det inte var samma Mel G som man tidigare hört talas om.

Anonym sa...

Tack för dina trevliga inlägg i min blogg. Såg att du också haft en hund med diskbråck. vad för ras var det? Vår hund är en mellanpudel och det var 3 1/2 år sedan han fick diskbråck. Upplever att det är så svårt att bedömma hur ont han har. I bland är han så glad, go och busig...men ibland är han så sur och tvär. Vi fattar ju såklart att han har ont...men när blir livets glädjeämnen mindre än all den smärta han får utstå??? Det är den svåra frågan vi försöker ställa oss.

Cicki sa...

Det var en pappillon vi hade. När hon fick sitt diskbråck så slog det till direkt. Vi trodde då att vi skulle behöva ta bort henne för hon släpade bakbenen efter sig och kunde knappt gå. Men hon piggnade på sig direkt och mådde bra efteråt. Vi tog bort henne för ca tre år sedan för då var hon så värkig i hela kroppen. Vi bestämde då att den dagen hon bad om att få sluta skulle hon få göra det. Till slut kom den dagen när hon tittade på oss med bedjande ögon så att vi förstod att hon inte orkade längre. Det är jobbiga beslut man måste ta men det är ju för att de inte ska behöva plågas längre.