onsdag 20 april 2011

Förändrad påskhelg

Det var meningen att vi skulle få nattgäster i påsk, yngsta bonussonen med sin familj. Nu blir det inte så. Det har hänt grejer som gör att de kan inte åka till Sverige, i alla fall inte just nu.

Jag känner mig väldigt kluven i detta. Naturligtvis längtar jag efter bonussonen och småbarnen, speciellt Ebba som alltid haft en särskild plats i mitt hjärta. Hon och Melina har liksom varsin liten kammare där.

Samtidigt känns det skönt för jag har inte orken för övernattningsgäster, med allt vad det kan innebära. Förkylning och värk har tagit musten ur mig.

Sambon och jag har också oroat oss över att de ska åka så långt med tre småbarn i en halvrisig bil. Det handlar om minst tio timmars resa. Vi tror det skulle vara mycket enklare och bättre om de tog tåget. Kanske dyrare, men betydligt säkrare.

Det är tråkigt att de inte kommer men vi kanske kan träffas senare i år med bättre förutsättningar. Det är nu 2½ år sedan de flyttade och vi har inte träffat dem sedan dess. Tyvärr.

6 kommentarer:

Le Loup sa...

Träligt,men kanske kan det bli till sommaren och då kanske de kan ta tåget (de brukar ju ha sommar-rabatter och så) och så tänker jag, nu när du inte är riktigt kry så är det bättre du får krya på dig och då blir det roligare när ni väl möts och du är pigg och glad igen. (Och ja, jag vet, jag försöker att muntra upp dig, men jag vet också att saknaden är svår. Sköt om dig nu!)

Klimakteriehäxan sa...

Klart att du saknar dem och längtar! Men håller med ovanstående: det funkar säkert bättre när det blivit sommar på riktigt!

Cina sa...

Trist att ha dem så långt borta! Hoppas ni kan ses snart i alla fall. Har läst det du skrivit om sjukdom, begränsningar och glättiga magasin och förstår dig precis! Och att man inte alltid orkar vara positiv när man känner som du. Blir också provocerad och lite stressad av diverse magasin. Som att det inte duger med att bara vara!
Varm kram!

Cicki sa...

Shirouz: Nu ska jag maila dig om både det ena och det tredje.....:-)

Klimakteriehäxan: Det tror jag också.

Cina: Visst borde det räcka att man bara är. Det tycker jag också.

Kesu sa...

Ja, jag ser att jag är inne på samma spår som övriga. När man är ur form är det jobbigt med nattgäster hur kära de än är. Spar på krafterna, det är bästa sättet att få fler.

Hoppas att du trots allt får en fin påsk!

kram

Cicki sa...

Kesu: Hoppas ni också får en härlig helg med lilla trollungen.....:-)Hon är gudomligt söt.