fredag 22 april 2011

Ännu mera disktrasor

Nu har jag testat en disktrasa stickad i lingarn. Den har också varit superb att använda. Lätt att vrida ur och torkar torrt utan att lämna ränder efter sig. Jag använde den i en och en halv vecka innan jag tyckte att den kändes lite ofräsch. Då tog jag helt enkelt och kokade den i en kastrull på spisen med lite tvättmedel i. Det gick alldeles utmärkt att göra så. Den förändring som märktes var enbart positiv. Trasan gick ännu enklare att vrida ur och fick en bättre uppsugningsförmåga. Just nu håller jag på att sticka en till i lingarn. Så det kommer snart ut en för försäljning.

Denna gråsvarta disktrasa i bomull är nu utlagd på hemsidan.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Visst är det kul att sticka och virka disktrasor. Jag har virkat tre stycken i glada färger i bomullsgarn och gett bort under påsken. Jag har inte hunnit göra någon till mig själv än, men de sägs fungera bra.

Cicki sa...

Camilla: Det är jättekul. Jag har varit och köpt mer lingarn idag för att kunna fortsätta....:-)