söndag 20 februari 2011

Tanttankar

Jag känner mig som en urdålig bloggerska just nu. Jag har inga spännande eller intressanta inlägg att skriva. Jag läser alla mina favoritbloggar, men kommer mig inte för att kommentera. Tycker inte jag har något slagfärdigt att komma med.

Jag kan inte säga att jag är deprimerad för det är jag inte. Egentligen trivs jag rätt bra med livet i allmänhet. Men tankarna far runt i huvudet och ibland är jag lite rädd för vad som ska hända. Imorgonbitti ska jag göra ett arbetsEKG. Jag är rädd för vad det ska visa. Jag ska även göra en spirometri som jag är rätt orolig över. Tänk om det visar sig att alla dumma cigarretter genom åren har lämnat spår. Jag ska även göra en rektoskopi. Den är jag inte orolig över eftersom jag vet vad de kommer att hitta. Däremot känns den väldigt pinsam. Dessutom är min ordinarie läkare borta då, så jag ska gå till en manlig läkare och göra den. Förhoppningsvis får jag i alla fall hjälp och kanske en operation.

Man kan lugnt påstå att tankar på ekonomin och sambons utredning gör inte tänkandet mindre. Vi är i stort behov av nya sängar, till exempel. Det skulle göra mycket gott för kroppen.

Det är så här tankarna vandrar. Då gör jag som jag brukar. Gömmer mig vid symaskinen. Just nu håller jag på med en väska av det roliga spelkortstyget. Väskan är en beställning där "kunden" önskat hur hon vill ha den. Det är en mycket rolig utmaning och jag tror det blir bra.

Dessutom ska jag baka de där tekakorna idag som jag skulle gjort igår.

Som sagt var, så finns jag här, även om jag är dålig på att göra mig hörd.

12 kommentarer:

Christina sa...

Usch så många jobbiga saker du har att gå och fundera på.
Den här årstiden är verkligen jobbig öht även om man inte har såna bekymmer.
Hoppas det går bra imorgon och att du träffar en bra läkare!
Kram!

Cicki sa...

Christina: Tankarna vandrar verkligen fram och tillbaka.

Mångmamma sa...

Så där bara är det ibland.
Jag har också blivit sämre på att lämna spår efter mig, trots att jag läser runt bland bloggar.
Själv tänker jag skylla allt på den lååånga eländigt kalla vintern!
Lycka till imorgon!

Moster Ma sa...

Tänker på Dig och hoppas att morgondagens undersökningar går bra!

Viola sa...

Livet går upp coh ner,kommentarerna likaså. Vi är inga maskiner som spammar oss fram utan underbart VANLIGA MÄNNISKOR!!! Ta hand om dig och lycka till i morgon! Styrkekramar från mig till dig/er<3

Cicki sa...

Alla: Tack kära ni för peppning och kramar. Jag har en dunderhuvudvärk och mår illa. Vet inte om det är nervositet eller något annat. Magen är så spänd så jag fattar inte hur jag ska kunna få ihop några byxor imorron. Jag är rätt byxlös just nu nämligen. Ont som en grävling. Så fort Wallander är slut så är det jag som går och lägger mig. Vill inte missa upplösningen. Visst är man knäpp?

Madde sa...

Vet att du tycker det är jobbigt med tävlingar men det kanske beror på vinsten också! Såg iaf denna o tänkte på dig:)

Le Loup sa...

Först: Lycka till idag, jag håller tummarna för dig!
Sedan: Det blir ju så där ibland, man läser men kommer inte på något att säga, just då, och när man själv ska skriva så är huvudet helt tomt, en sak som fungerar väldigt bra; Se till att datorn brakar ihop storstilat. I en tre, fyra dagar. Du kommer aldrig att ha haft så mycket inspiration som då. Sedan, när man köpt en ny dator (under gråt och tandagnisslan och teknikstress) slå dig ner framför den och se hur all inspiration rinner bort.. ;)
Precis i det läget är jag nu.
Alltid är det nåt :D

Madde sa...

http://kalasgott.blogg.se/2011/february/manadens-matutmaning-februari-1.html
Oj förlåt haha var visst lite trött:)

Cicki sa...

Shirouz: Tror inte ens en datorkrasch funkar, eftersom min dator just nu kraschar en gång i veckan. Det enda som händer då är att jag tycker det är skönt att slippa den ett tag. Det enda jag blir lite stressad över då är Cityville.....:-)

Cicki sa...

Shirouz: Tror inte ens en datorkrasch funkar, eftersom min dator just nu kraschar en gång i veckan. Det enda som händer då är att jag tycker det är skönt att slippa den ett tag. Det enda jag blir lite stressad över då är Cityville.....:-)

Cicki sa...

Madde: Synd att det inte dög med vanligt bröd för då hade jag tävlat. Det andra känner jag inte för att göra. Det var en fin maskin i alla fall. Tack för att du tänkte på mig.