fredag 7 januari 2011

Tygfrossa

Jag lyckades idag igen. Alltså hitta tyger som jag egentligen inte behöver. Nu MÅSTE jag rensa ur det jag inte använder. Fast det gör jag med jämna mellanrum, rensar alltså. Ändå lyckas det komma in nya tyger. Visst är det konstigt att det blir så? Titta och njut. Är det något tyg som tilltalar så är det bara att beställa önskemål.

Detta är ett av Åhléns designtyger.

Små ljuvliga mörkgula tassar på en lila botten. (Det är mörklila det som ser blått ut på bilden.)







Det här köpte jag enkom till Spader Madame. Vad vill du ha?.....:-)








Ett av Åhléns underbara designtyger.








Samma tyg som ovan, bara med en annan färgställning. Det är ett stort mönster, därför ser det olika ut. Det är blommor, blader och fåglar i mönstret.






Läckra bilar som i filmen, som jag nu inte kommer på vad den heter. Namnet kanske var så enkelt att den bara hette "Bilar".

Alla tygerna är i olika tjocka bomullskvaliteter.

7 kommentarer:

Mångmamma sa...

Spader Madame-tyget var ju bara helt underbart!
Hm, borde verkligen, verkligen göra en djupdykning bland mina tygkartonger snart.
Ska bara vänta på att dörren till annexets övervåning töar fram...

Spader Madame sa...

ÅÅÅÅÅÅ, vad räcker det till? Väska? Och nescessär? Nu får du sy och jag vill köpa!!! Fasiken vad du är bra!!!!

Spader Madame sa...

Esset vill ha servetter... är det ett servett-tyg?

Cicki sa...

Mångmamma: Du kanske kan ta de där barnfria timmarna till det. De timmarna som du inte vad du skulle använda till.....:-)

Spader: Jag fixar allt du vill ha. Det vet du väl....:-)

Cicki sa...

Spader: Jag har mailat. Hoppas att det blev rätt adress nu efter flytt.

Maja sa...

härliga tyger!

Cicki sa...

Maja: Visst är det.