onsdag 16 december 2009

Lite julhandling

Nu är julen räddad. Vi har varit på stan och köpt Vildhasses korvar. Det är ett måste på vårt julbord. Den blev älg-,ren- och hjortkorv. Det är världens godaste korvar för den som inte vet. Dessutom hade de Stödebröd, vilket gav mig hemlängtan. Men det hoppade vi över. Det är så skört och går lätt sönder.

Vi var även på apoteket för att se till att medusinerna räcker över helgerna. Det fick också bli en vända till hovleverantören för att köpa lite videlona. Ifall jag skulle få något ryck och sy i julhelgen. Han hade fått in så snygga tyger med bokstäver i flera modeller och färger. Men meterpriset var för högt och stuvlådan är tillfälligt bortplockad. Jag hoppas någon lite bit av dessa tyger hamnar i stuvlådan och att jag lyckas finnas på plats just då. Det är nästan som ett lotteri.

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ojojoj...Vildhasse från Lilla byn ju! Stora kramen...

Moster Ma sa...

... en ny sport, tajma stuven!?

Cicki sa...

Spader: Jasså är det där han är ifrån. Fast det vet jag ju egentligen kom jag på. En gammal kompis till mig som bor i dina trakter brukar jobba åt Vildhasse.

Moster:Ja,precis. Man får väl hoppas på guldmedalj i så fall....:-)

Christina sa...

Undrar om det är sådana där korvar som hela tiden dyker upp på olika marknader?
Jag ska ha koll i fortsättningen, och slå till om jag ser några Vildhasse-korvar ;)
Tack för tipset!

Cicki sa...

Christina: Ja, det är de korvarna. Här i stan har de alltid ett stånd på gågatan. Men jag köpte de redan uppe i Sundsvall på Selångersmarknaden i augusti. Vildhasse själv är en personlighet. Han brukar sälja själv på Selånger men sedan har han anställda så åker på många andra ställen.

Cicki sa...

Det sista svaret där ser ju lite konstigt ut. Jag köpte naturtligvis inte de här korvarna på Selånger i augusti. Det jag menar är att när jag bodde i Sundsvall så fanns det en marknad som hölls i augusti. Där kunde man köpa dessa korvar.

helene sa...

Smarrigt. Men sist dotra köpte med sig Vildhasses renkorv från marknaden i Rimbo, så smakade den inte gott. Annars är hasses korvar helt Ok.

Cicki sa...

Helene: Det var ju trist för det är ju världens godaste korvar.