torsdag 26 november 2009

Älskade bloggvän

De flesta som bloggar vet hur fantastiskt det är och vilka vänner man hittar där i bloggdjungeln. Jag har haft tur och hittat flera stycken. Några har till och med blivit väldigt speciella har en plats i mitt hjärta fast vi inte hunnit träffats ännu.

Idag har jag varit på min vanliga vattengymnastik. När jag kommer hem igen så hämtar jag posten i vår box som finns i entrén. Idag ligger det ett platt paket från Adlibris i boxen. Det står mitt namn på den så så långt är allt rätt. Men jag har inte beställt något!

Jag kommer in i lägenheten och börjar med att skölja ur baddräkten och hänger upp den och den fuktiga handduken. Badskorna ställer jag på torkställningen. I köket ligger posten och väntar på att öppnas.

När jag klipper upp paketet så ligger det en bok där som jag önskat mig. Det är Martin Johanssons bok "Surdegsbröd". Först kommer tanken att jag har önskat den så hett att jag klickat hem den utan att veta vad jag gjort. Jag går in till sambon och säger lite upprört att titta vad som kommit från Adlibris. "Jag har inte beställt något, har du?" frågar jag också.

Då får jag se ett namn uppe i vänstra hörnet. Där står fakturaadressen till en kär bloggvän. Hon visste att jag gärna ville ha den här boken.

Tack så mycket, älskade du! Till våren kommer jag med en hel hög med surdegsbröd.....:-)

7 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Härligt med tomtar :)

Moster Ma sa...

En bloggerska mest ett STOOORT hjärta! Tänk att det finns såna!

Cicki sa...

Hannele: Tänk att han kom redan nu....:-)

Moster: Det är det verkligen. De finns, nu vet jag det.....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

snart får du bjuda på surdegsbrödsfest *s*
Vad snäll du måtte vara som tomten redan kommit till

Cicki sa...

Biggan: Jag är alltid snäll. Det vet du väl.....:-)

Pärlmudden sa...

Sådana bloggvänner ska man vara rädd om! Hade jag bott närmre dig hade jag gärna kommit o provsmakat ditt bröd.
Ha en trevlig helg! Här blir det utflykt imorgon till Lisebergs julmarknad.
KRAM

Cicki sa...

Pärlmudden: Helt rätt, sådana vänner ska man verkligen vara rädd om.

Ha en skön utflykt i Götet....:-)