fredag 5 juni 2009

Utmärkelse


Igår fick jag en utmärkelse från Cattis som har bloggen Att skriva en bok. Jag blir alldeles rörd av orden om varför jag får denna utmärkelse. Så här skriver hon:

"Cicki- för att din blogg är så fin och innehåller mer än själva skrivandet. Jag älskar dina saker du själv designar och jag blir mycket inspirerad i mitt eget kreativa liv av din blogg."
Jag har nu valt ut fem som jag själv vill skicka denna utmärkelse till.
Elisabeth som skriver så härligt vardagsnära om sitt liv och pendlande mellan Ystad och landet Halland. Hon varvar sitt skrivande med underbara bilder och filmsnuttar så man känner att man är med henne hela tiden.
Eva i Hammarbyhöjden som delar med sig av sina fantastiska hundbilder och sina musiksnuttar som jag för det mesta heldiggar.
Spader Madame är nog den blogg som jag följt längst, länge är det i alla fall. Vi som läst har fått följa med på hennes resa från den djupaste sorg efter sin mans bortgång till den nya spirande kärleken som hon hittat i Esset. Hon har vågat säga "jatack" till livet och jag gläds så mycket med henne. Hon gör mig glad med sin blogg.
Christina på Stribergs station som låter oss följa med i hennes liv på stationen som hon delar med sin man och sina spanska hittehundar. Hon varvar sitt skrivande med bilder och recept, allt skrivet med en fin värme.
Ulvstrumpas blogg är något alldeles speciellt. Hon tänker både krokigt och rakt och med mycket sunt förnuft. Framför allt tänker hon mycket och hon delar med sig av sina tankar och funderingar. Gör som jag brukar göra, ta en kopp kaffe och slå er ner och läs hennes blogg.
Det är klart jag läser många, många fler bloggar och uppskattar alla på olika sätt. Annars skulle jag inte följa dem. Men jag kan inte räkna upp alla utan har nu valt ut några som betyder lite extra för mig.

9 kommentarer:

Le Loup sa...

Just nu uppskattar jag nog det här särskilt mycket, för gudarna ska veta att jag tänker som en gnu fast i en myrstack just nu. Får se om det kommer på pränt vad jag tänker, men det lär det nog göra.
Så, Cicki, tack så mycket, jag är både glad och generad och förbaskat roligt att mina ord uppskattas, plus att jag lärt känna dig :)

Cicki sa...

Shirouz: Jag tycker också att det är ett stort plus att vi fått lära känna varandra.....:-)

Christina sa...

Tack Cicki, så glad och rörd jag blir :)

Jag är verkligen glad att jag hittade din kloka och varma blogg.
Det känns som en evighet sedan, visst är det märkligt ;)

Eva H-höjden sa...

Nämen Tack! Tjoho! En utmärkelse!

Cicki sa...

Christina: Visst känns det som vi varit vänner hur länge som helst. Det blir väl så när man träffar rätt, helt enkelt....:-)

Eva: Visst blir man glad så man hoppar och skuttar, iaf mentalt....:-)

Elisabet. sa...

T a c k Cicki!

Jag sitter här på övervåningen hos pv och har superlockigt hår efter duschen och ska snart göra natt ., såååå trött efter att ha sovit max tre timmar natten mot idag .., och ett glas Martini blev det också .., eller kanske två ...-)

Och så läser jag inne hos dig nu och blir glad.

Stor och varm kram!

Cicki sa...

Elisabeth: Din natt som varit verkade inget kul. Hoppas du får sova bättre i pv:s armar...:-)

Spader Madame sa...

Tack raraste, rara! Du skrev om mig och bloggen så att det trillade en tår! KRAM!!

Cicki sa...

Spader: Det är ju sant. Kram