onsdag 10 juni 2009

Under eller ovanför magen

Numera kan man ju titulera sig tant, även om man inombords inte känner sig så tantig. Men i vissa lägen är man tvungen att inse att man är tant. Det gäller till exempel när det är dags att köpa nya trosor.

Mina trosor har numera en förmåga att hamna under magen, det vill säga de korvar sig gärna. Det är inte speciellt skönt, framför allt inte sexigt. Fortfarande vill denna tant känna sig lite sexig, i alla fall inför sambon. Samtidigt som jag måste se verkligheten i vitögat.

För ett tag sedan så hittade jag ett par trosor som var så himla sköna. Dessutom stannade de kvar ovanför magen. Jag var jättenöjd. När jag mannekängade inför sambon så blev hans något diplomatiska svar att de såg ju sköna ut men...... Jag förstod vad han menade. Ändå kände jag att jag trivdes med dessa trosor, mer än jag trivts med några andra på senaste tiden.

Idag har jag köpt ett par till av dessa härliga underbraller. Den här gången köpte jag en storlek mindre, samt att jag föll för det svarta alternativet. Få se om de faller sambon i smaken?

6 kommentarer:

Moster Ma sa...

Undrar du vad vi tycker eller. I så fall måste vi få se dem!!!på!!!

Cicki sa...

Moster Ma: Det får väl bli ett blogginlägg som jag kallar: "Enligt önskemål". Det tål att funderas på både och en och två gånger.....:-)

Bloggblad sa...

Du kanske minns hur det lät när jag prövade mina reaimpulsköp av två stringtrosor... "sumobrottare..." tänkte han på.

Jag har annars sen mer än 20 år Calidas tangatrosa med bred spets upptill. Sitter perfekt utan att skära in nånstans och håller länge. Och rätt snygga - fast... hade mina magar varit färre skulle de varit riktigt snygga.

Cicki sa...

Bloggblad: Jag kommer ihåg ditt inlägg om stringen....:-) Jag har i många år köpt Sloggi och varit jättenöjd med dem. De är ju dyra men i gengäld håller de i evigheter. Eller rättare sagt höll. De har blivit sämre så jag har letat nya i ungefär samma modell och kvalitet. Det har varit svårt men för ett tag sedan fick jag se en av mina badväninnor hade ett par som jag gillade. Jag frågade henne vart hon köpt dem. Då visade det sig att hon köpt dem i vårt lilla lokala köpcentrum. Där har vi något som heter Handelshuset. De har allt ifrån kastruller till underkläder. Allt till bra priser. Nu har jag alltså köpt mitt andra par. Märket är Gill. Det är alldeles lagom stretsch och skön bomull. Jag har ju blivit så tjock av mina mediciner så jag kan inte längre ha tanga och liknande som jag hade förr. Nu är det Midi som gäller.

Bim HD sa...

Hm, då väntar vi på svaret på vad han ansåg om de svarta då, hihihi...
Må så grankott...
för karlar vet man aldrig vad de anser, hm...

Cicki sa...

Bim: Jag lovar att rapportera....:-)