söndag 24 maj 2009

Kung Liljekonvalj av dungen


Den boken läste man som ung när Maria Lang var den mest älskade deckarförfattarinnan. Idag nöjde jag mig med att plocka liljekonvaljer. Sambon och jag tog en långpromenad i det fina vädret. Jag gav upp ett mindre glädjetjut när jag såg liljekonvaljer väcka i vägkanten. Det blev en liten bukett. Ville inte ta alla för de var så vackra där de stod. Liljekonvaljer, gullvivor och blåsippor tillhör mina favoriter på våren och försommaren. Jag gav sambon ett förslag om att vi ska gifta oss vid den här tidpunkten på året, så jag kan få ha liljekonvaljer i brudbuketten. Jag fick bara ett leende till svar. Undrar vad det betyder?

11 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Ja, visst är det underbart med liljekonvaljer!!
skönt att det löste sig med varningen på din blogg, nu måste jag se ifall det går att läsa ikapp...
Ha det bra! Lycka till med bröllopsförberedelserna. ;) För leendet måste väl betyda att det blir nästa vår?
Kram

Bim HD sa...

Åh, älskar hennes böcker... Samlar :P och mig veterligen borde den stå i den hyllan... Dock tar jag aldrig in dem, tål inte doften... tyvärr... men, läckra där de växer...
Må så grankott...

Klimakteriehäxan sa...

Så vackert med liljekonvalj! Vet ju att de blommar, men har inte sett några irl.
Passar JÄTTEBRa i brudbukett!!!

Cicki sa...

Pärlmudden: Det där strulet med bloggvarningen var inte kul. Tur det är över. Bryr mig nog inte om att förbereda så mycket. Vi har pratat bröllop i nio så jag har inte så stora förväntningar....:-)

Bim: Sambon är också känslig för en del saker med líljekonvaljer klarar han som tur är.

K-häxan: Det är de första i år som jag sett. Det var många i knopp ännu så det är nog alldeles i början.

Visst skulle det bli en tjusig brudbukett....:-)

Christina sa...

Åh, här är det mattor av liljekonvaljblad, men de har inte börjat blomma ännu...
Den som väntar på något gott...blink, blink.

KB sa...

Du... liljekonvaljerna blommar nog ytterligare ett par veckor hos dig..! Jag menar, ja du förstår nog.

Kramar

KB

Cicki sa...

Christina: Visst är det underbart när allt bara exploderar. Jag får nog vänta ett tag till innan han får tummen ur, så att säga. Fast han friade ju faktiskt för nio år sedan så det borde vara dags nu.....:-)

KB: Du menar att jag hinner lura iväg honom till prästen. Vet du, vi bor faktiskt granne med kyrkan....:-)

KB sa...

Cicki lilla, vad väntar du på!!!!

Kramar

KB

Cicki sa...

KB: Bättre tider, kanske....:-)

Spader Madame sa...

Håller med dig! Älskar både konvaljerna och Christer Wijk... och Esset så klart! KRAM!!!

Cicki sa...

Spader: Att du älskar Esset har väl inte undgått någon....:-)

Puss på´re