fredag 29 maj 2009

Beställd schlepbag

Nu har jag sytt en schlepbag på beställning. Beställaren blev så förtjust i det gröna tyget som jag tror det egentligen är tomatplantor på, men som ser ut som japanska lyktor.

Denna gång sydde jag bagen med hela tygstycken istället för i lapptäckesmodell.


Allt är sytt i återanvända bomullstyger.







Inuti matckade jag med ett rutigt färgmatchande tyg. Det är gott om fickor i väskan.





Som vanligt har jag sytt dit en dubbelficka med två funktioner, en med och en utan dragkedja.



Det finns även en rem att sätta nyckelknippan eller liknande i.






Remmen är fäst i en ögla och knäpps av och på med en tryckknapp. Detta för att man enkelt ska kunna ta bort den vid tvätt eller om man inte vill ha den hängandes där.

5 kommentarer:

Bim HD sa...

Oj, vad läcker!!!
Hm, undrar om det finns något bra mönster på att göra en STOR väska - bra-ha-väska till träningen, hm... och en att bära skitiga, dvs svettiga, träningskläder i hem. Vaxduksliknande tyg till det sista, det i tygkvalité? Men, den andra, bra modell... hrm, tåls tänka på kanske? ;) Och matchade necessär? aja, vilka saker man kan tänka ut, om man vill, hihihi...
Må så grankott...
ngn som undrar om ngn ens funderar över frågan i bloggen idag, hm... brukar aldrig få svar när jag ställer frågor, varför???
wv - chimete... ja, det blir inte ngt mete idag, nä :P

Cicki sa...

Bim: Jag svarar dig alltid, fast jag gör det i min blogg så du kanske glömmer att gå in och kolla. Så nu gör jag så att jag svarar här och kopierar in det i din blogg också.

Den här bagen är stor och bra som just träningsväska. Man kan ju enkelt fodra den med ett vaxduksliknande tyg. Vid några tillfällen har jag använt vanlig vaxduk men det blir lite stelare då.

Matchande necessär är inte heller något problem. Det är bara att önska på så löser det sig på ett eller annat sätt.

Christina sa...

ÅÅåå, så superfin den blev!!! Hurra!
Vilket lyft mot den plastkasse jag brukar släpa med mig till bybastun i vanliga fall :)

Kommer att hålla utkik efter lantbrevbäraren som en hök!

wv: tationv (nästan station...med v-tecken)

MiasAteljé sa...

Hej
Varmt tack för ditt grattis till mig.
Vilken snygg väska du har sytt.
Kram Mia

Cicki sa...

Christina: Kul att du är nöjd så här långt. Tror faktiskt du blir det när du har den i din hand också....:-)

Wv kan tydligen bli vad som helst ibland. Nästan station är ju inte heller dumt....:-)

Mia: Tackar