måndag 2 mars 2009

Mitt ödesträd


Så här vackert blommar mitt ödesträd nu. Jag har alltid varit väldigt förtjust i denna blomma. När jag flyttade från min man klarade inte ödesträdet flytten. För några år sedan fick jag ett nytt skott från en väninna i Jämtland. Nu blommar den för fullt och är sååå himla vacker.
Om någon tror jag slutat sy för att det inte kommer några sådana bilder så kan jag meddela att jag syr beställningar. Och eftersom det är lite födelsedagsgrejer kan jag inte lägga ut något än eftersom beställare och jag inte vet om födelsedagsbarnet läser min blogg. Det kommer bilder så småningom.
Dessutom håller jag på att städa bland mina sygrejer. Sorter band, blixtlås, knappar och annat för att få en bättre överblick vad som finns. Mycket grejer är det.




8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blomma du har! Undrar om du inte har "gröna fingrar"! Det är väl roligt när man själv driver upp en planta och den sedan blir så fin.

Ang städning bland sygrejer... Det gjorde jag efter jul, förstår inte vem det är som har rört till det igen..?

Kram
KB

Cicki sa...

KB: Jag tycker inte jag har speciellt gröna fingrar. Mest tåliga blommor, vilket påminner mig om att jag måste nog vattna de nu. Det är drygt en vecka sedan sist. Jag vattnar i alla fall inte ihjäl dem....:-)

Jag tror det är den nervklene som rotar om bland dina sysaker eller samma en som gömmer dina pressarfötter.....:-)

Klimakteriehäxan sa...

Hej! vilken fin blomma, hade inte en aning om namnet! Den trivs förmodligen med att bli lite torr om rötterna ibland?

Spader Madame sa...

Vad sjutton! Gröna fingrar också... "När jag flyttade klarade inte ödesträdet flytten" Mina blommor klarar inte att bo kvar hemma, en flytt är ofta att rekommendera, till mamma eller så!!

Spader Madame sa...

Alltså, puckot ovan tyckte att din blomma var jättefin! Grattis till den!!

Cicki sa...

K-Häxan: Jag har bara sådana blommor som tycker om att ha lite torrt på fötterna. Glömmer ofta att vattna. S:t Paula är nog mina favoritblommor. De vill också torka mellan varven.

Spader: Vaddå också? Jag kan inte allt. Jag kan t ex inte spela bridge. Jag kan knappt stava till det.....:-)

Hilda sa...

å va glad jag blev i dag Cicki. DU ÄR HELT OTROLIG PÅ ATT SY VÄNNEN!

Cicki sa...

Hilda: Vad roligt att du blev nöjd....:-)