söndag 10 juli 2011

Runt nästa hörn...

...väntar ett nytt projekt. Denna gång i gammal hederlig lapptäckesteknik. Det var ett tag sedan jag sydde sånt.

När jag vid sådana här tillfällen letar tyger så inser jag vilken tygskatt jag sitter på. När ska jag hinna sy upp allt detta och förverkliga alla idéer som poppar upp ur huvudet?

Den dagen jag är borta så kastas förmodligen allt, eftersom dottern inte är intresserad och någon sonhustru har jag ju inte ännu i alla fall. Jag får väl hoppas att de i alla fall skänker det till någon loppis så någon annan kan få glädje av alla dessa underbara tygstycken.

5 kommentarer:

Lippe sa...

Hoppas du hinner göra många flera av dina fina saker!! Kul att du har så mycket att plocka i :)
Kram

Smycka sa...

Härliga tyger! Ska bli skoj att se vad du hittar på! Kramiz =o)

Mångmamma sa...

Humpfh, här är ännu en med tygskatt som kommer gå till de sälla jaktmarkerna när den dagen kommer...
Min makes älskade mormor led svårligen av hamstergenen och hade även jobbat på en tyggrossistfirma.
Alla, verkligen ALLA, tygstuvar/varuprover hamnade hemma hos henne.
Efter hennes frånfälle tog jag rätt på rubbet.
Mycket har hunnit sys av men ännu mer finns kvar!

Gillade din "galna" volangväska också..:)

Camilla sa...

Planerandet är ju halva nöjet med att sy. Då är det bra att du har en massa tyger att välja bland.

Cicki sa...

Lippe: Jag får väl hoppas att jag ärvt generna från pappas släkt. Då kommer jag att kunna sy i 25-30 år till.....:-)

Smycka: Det rosa har jag fått byta ut. Det var fel kvalitet. Annars har jag kommit en bit på väg. Det tar ju längre tid när man ska sy ihop en massa lappar.

Mångmamma:Jag älskar verkligen tyger och här hamnar allt som vänner och släktingar rensar ur. Ändå skickar jag då och då iväg en del till loppis. Och köper något nytt ibland när jag inte kan hålla mig.....hhhhrrrrrmmmmmm.........:-)

Volangväskan blev verkligen bra och har rönt mycket intresse. Det är möjligt att det så småningom blir en till i andra tyger. Vi får se.

Camilla: Det blir mycket "Å det där tyget skulle jag ju sy det utav" när jag rotar på. Så jag har alltid en hög med kommande projekt på G. Det är kul med planerandet....:-)