onsdag 5 januari 2011

Shoppingdag

Idag har det varit shopping. Sambon behövde gå på apoteket, så jag följde med honom ner på stan. Jag börjar bli utan det mesta i tillbehörsväg. Nu har jag köpt olika sorters vlieseline, nya symaskinsnålar, symaskinslampa samt att jag letat karbinhakar som en galning. Jag brukar köpa sådant på nätet, men kände att jag hade ingen lust att betala dyr frakt när det bara var det jag behövde. Men det var lögn i helsike att hitta sådant på stan. I alla fall i den storleken jag vill ha. Nu har jag varit in på Panduros hemsida och hittat karbinhakar där. Jag måste ändå åka till Ikea någon dag, så då får det väl bli en sväng in på Panduro i Skärholmen samtidigt.

Jag var även in på Åhléns idag. Jag hade fått ett presentkort i julklapp. Det tänkte jag använda till tyginköp. Jag älskar Åhléns designtyger, men oftast är de för dyra för min plånbok. Nu hade de rea så det blev tre läckra tyger som det ska bli något kul av så småningom. Bilder kommer.

Det som idémässigt är på tapeten just nu är handarbetsväskor och laptopfodral. Finns det önskemål på annat så tar jag gärna emot idéer och tips.

7 kommentarer:

Smycka sa...

Låter som att du haft en bra dag. Ska bli intressant att se vad som kommer fram från dina tyger.

Kram =o)

Junebacken! sa...

Jag var in till Gävle i måndags och kikade in på Ohlssons som hastigast. Har du ett sådant i närheten så kan jag rekommendera deras stuvlådor. Mycket billigt blev det!
Jag köpte 2 tyger på vanlig rea (50%)och priset blev då 39.90 per meter.
I stuvlådan hittade jag tre olika tyger, stoora stuvbitar var det så mycket tyg blev det. Har inte mätt det men skulle tippa på ca 8 meter. Tillsammans med de andra tygerna på 1 meter vardera så gick kalaset på 320:-. Kalasbra tycker jag! =)

Cicki sa...

Smycka: Det var länge sedan jag var ner i själva centrum, så det var kul. Jag brukar inte vilja åka ner när jag ändå inte har några pengar att handla för. Varför utsätta sig för frestelser....:-)

June: Här har jag ingen Ohlssons nära. Men i Sundsvalls finns det så jag har varit dit när jag ändå varit där uppe. Fast hittills har jag aldrig hittat något jag fastnat för. Det är ju olika vad man är ute efter. Jag har annars en väldigt bra affär här i stan som brukar ha fina stuvar. Nu har jag så mycket tyg hemma att jag måste sy undan en hel del. Eller rensa ur vilket jag också gör mellan varven.

Anonym sa...

Karabinhake hittade jag hos Biltema, det ha en båtsavdelning och där kostar det endast några kronor. Kanske har du en biltema i närheten? Dessutom har det olika färger om det skulle nu behövas. Hälsningar / ela

Cicki sa...

Ela: Jag har varit på alla de ställena, Clas Ohlsson, ÖB mm men de är för stora de som är till båtgrejerna. Jag ska ha en som inte är mer än 3 cm stor. Jag sätter de i ett band i kassar jag säljer så man kan ha nyckelknippan lätt åtkomlig.

Polargrevinnan sa...

Vad häftigt det måste vara att hitta personer med samma intressen och som kan hjälpas åt att finna och rekommendera saker.
När det gäller hantverk har jag inte mycket att komma med.Men jag gillar att läsa om och titta på alla saker. Och naturligtvis glad åt att du har mig som bloggvän trots att jag inte syr eller stickar. Jag borde köpa grejer, men jag har så svårt att handla på nätet. Jag vill ta i saker. Är väl lite gammalmodig.
Du skrev att du älskade att dansa. Ja, det är härligt och särskillt när det är bra musik.
Nu är det några dagar till som jag räknar in i helgen. Sen börjar ox-veckorna - inte en helgdag förän påsk, som kommer sent i år.
Trevlig helg.
Kram
Viola

Cicki sa...

Viola: Inte har jag bara vänner som stickar och syr. Jag har massor med vänner som varken gör det ena eller det andra. Spader, till exempel....:-) Även IRL-vänner som bara gillar att titta.

Du skulle ju komma hem och titta, när du hade vägarna förbi. Sa vi inte så.....:-) Kram