lördag 1 januari 2011

Det är en ros utsprungen

Vi tittade på Chicago ikväll. När den var slut så zappade vi mellan kanalerna för att se om det var något mer vi ville se. Då var den en konsert med Sting på tvåan. Det var en otroligt vacker konsert. Inte alls den Sting man är van vid. Jag fastnade för hans version av den vackra psalmen "Det är en ros utsprungen". Eftersom jag är en nyfiken rackare så åkte den gamla konfirmationspsalmboken fram för att leta efter psalmens ursprung. Tysk katolsk psalm från 1500-talet. Det går inte av för hackor. Visst är den vacker?

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Jag tittade också på den lite grann. Visst var det vackert och stämningsfullt, men efter ett tag så blev jag uttråkad och stängde av. Jag vet inte varför , men det var för mycket av det vackra...antagligen.

Cicki sa...

Ruta Ett: Vi gjorde så att vi hade konserten på samtidigt som vi satt vid datorerna. Håller med om att det kan bli för mycket av det vackra, för att man ska klara av att ta in allt på en gång.